Jeg kan ikke redde verden…..

Jeg er engasjert og kjemper for de sakene jeg tror på. Helsesektoren er på ville veier. Kommuneøkonomien og styringa an kommunen likeså. Føler at jeg ikke strekker til. Så mye mer jeg burde ha gjort. Forberedt meg bedre. Undersøkt sakene bedre. Lese sakspapirene bedre. En halvtime forran PCn på kontoret går fort og er plutselig blitt til en time eller to.

Men noen ganger blir jeg så utrolig sliten. Orker ikke skalle hodet i veggen lenger.Orker ikke sloss mor vindmøller.

Så kommer jeg hjem. Hjem til et hus som står på hodet. Hjem til Gamle Gubben Grå som er sur fordi jeg er sein. Som ikke har gjort stort i heimen, selv om han arbeider deltid. Hjem til to tennåringsgutter som trenger Mamma, selv om de er store. Hjem til alle hverdagens små og store problemer som kun en mamma kan løse. Hjem til en hund som er ellevill av glede og lurer på om ikke du er klar for tur.. Hjem til et hus som skriker etter en husmor.

Så skriker jeg til Gubben og kjefter på guttene. Og så får jeg enda dårligere samvittighet.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg