I det sakrale hjørnet….

Forrige helg var jeg som så ofte før på løppemarked. Er helt bitt av basillen, men klarer å begrense meg og kjøper ting jeg har en plan for og ikke bare kjekkt å ha… Forrige helg kom jeg hjem med 4 ting. En kopp til en samling jeg har, to tresko som skal brukes som rekvisitter på femti årslaget til Gamle Gubben Grå neste helg, så de to tinga var greie nok.

De to andre tingene var  en gammel bibel fra 1884 med snirklete skrift,

Den var velbrukt og slitt og trengte sårt til litt pleie. Det fikk jeg først tid til å ta meg av i ettermiddag.  Men litt messingpuss på messingbeslagene på permen og en omgang skinnrens med bivoks gjorde susen. Nå ligger den og skinner på anrettningsbordet i stua.

Den siste tingen jeg tok med fra loppemarkedet forrige helg var et lite Jesusbilde i messingramme.  Glasset var knust, så jeg åpnet rammen i kveld og tok ut bildet og fjernet det knuste glasset.  Det viste seg at Jesus-bildet egentlig var et postkort som var sendt fra Italia til en adresat i Danmark i 1971. Det eneste som sto på kortet uten om navn på adresat og avsender var “Hils alle”.  Man kan fabulere mye over kortets innhold og det faktum at kortet fra Italia nå over 40 år  etter at det ble sendt fra Italia til Danmark preder veggen på gjestetoalettet mitt i Norge.

 

1 kommentar
    1. Jeg er også helt hektet på loppemarkeder! Syntes det var et godt kjøp du har gjort deg, kanskje er det verdt noe også?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg