Det gjelder å se ting i perspektiv….

Har akkurat hatt Svigermor på tråden. 

Har ikke snakket med henne siden jeg ødela benet. Hun syns jo det var trist at jeg hadde værtså uheldig – og spurte med medfølelse i stemmen hvordan det gikk med meg Jeg liker ikke å klage, og liker å ha en humoristisk vri på det meste, så jeg svarte jo som sant var at jeg hinka da rundt så best jeg kunne.  Så etter standard spørsmål om hvorvidt jeg hadde gips, (Nei, jeg er opperert. Har nagler, plater og pinner, men heldigvis ikke gips.) om jeg hadde smerter. (Ja, jeg har smerter, men med nok smertestillende går det da på et vis)  om jeg fikk fysioterapi (Ja) og om hvordan jeg kom meg dit (Ja da må jo Gamle Gubben Grå hennes sønn kjøre..) som ble besvart med så tungvint for han, sønnen hennes . å være bundet av å måtte kjøre meg et par ganger i uka nå som han har ferie..  avsluttet hun med at jeg måtte se ting i perspektiv.

Hun hadde nemlig snublet i en sykkel dagen før hun skulle på ferie og slått leggen sin slik at hun måtte gå med plasterlapp på leggen på hele Donau Cruiset. OG som ikke det hadde vært nok hadde svigerfar bare noen dager før det ramlet i byen og slått seg slik at han hadde fått både hull i og blod på de lyse buksene sine og plasterlapp på fingeren.  Tenk så uheldige de hadde vært- 

Det er klart. Når jeg ser ting i det perspektivet er mitt knuste kne, opperasjon med 9 skruer, tre plater og to pinner og en avlyst drømmeerie til Terracina i Italia småtteri. At jeg er sykmeldt i månedsvis, kanskje ender opp med ett stivt kne og kan forvente mye smerter i kneet og kanskje artrose og kneprotese om få år er bagateller mot å måtte vise seg offentlig på et cruise med plasterlapp på leggen…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg