Har du det sånn også?

Hei, du som er midt i livet, har du det slik som meg?
Lange arbeidsdager, mye ansvar. Og når du kommer sliten og trøtt hjem med armene fulle av handleposer og et muntert “Hei” så blir du møtt av i beste fall lav mumling .Så står du der i gangen da, blant sko, støvler og skolesekker og titter inn i stua. En tenåring med nettbrett, en ektemann som sover på sofaen og fra TV stua tyder lydene på at enten er det noen som dreper noen der nede, eller så er det film eller Play-station på full styrke. Et blikk inn på kjøkkenet viser deg at oppvasken ikke har gått noen steder  mens du har vært borte, hundeskåla er tom for både vann og mat og rundt bena dine hopper Kjøteren mens han bjeffer desperat og forsøker å krysse alle fire beina på en gang.
Så bobler det over denne dagen og.  Du  SKRIKER, KJEFTER OG SMELLER MED DØRENE uten at det gjør større inntrykk i dag heller…..

Men jeg vil jo ikke være den kjerringa som kjefter støtt. Jeg vil ikke være en mamma som best kan sammenlignes med en ildsprutende drage  Det bare blir slik gang etter gang.

Sukk. Får vel begynne med oppvasken

2 kommentarer
    1. Nei, jeg har det ikke sånn. Ikke nå lengre. Jeg har et hjemmeboende “barn” på 21, som ikke gjør så mye av seg. Han vasker sitt eget tøy og lager sin egen mat om han ikke er her når vi spiser. Jeg har en mann som mer enn gjerne lager middagen. En hund som har festblære og kan holde seg hele dagen. Og jeg har ingen jobb lengre … Faktisk så misunte jeg deg denne hverdagen, selv om jeg ikke var så fornøyd med den da jeg sto midt oppi det. Men disse laaaange, ensomme dagene uten en eneste plikt og oppgave – vel de er hakket verre. Tro det eller ei.

    2. Marit: Du fikk meg til å tenke litt.
      Selvsagt er jeg heldig som har en interessant jobb å gå til. Jeg vet at jeg akkurat nå på mange måter lever det livet jeg ønsker. Det å ha lange dager hvor ingen trenger meg eller forventer noe av meg ville være mye verre, og jeg ønsker ikke å bytte.
      Men jeg skulle ønske Gubben gjorde litt mer, han arbeider deltid, og har lange late dager han ofte tilbringer på sofaen med ett pledd over hodet. (3 timer i går, mellom 10.30 og 13.30).
      Tenåringsguttene er vel som tenåringer flest.
      MEN jeg skulle ønske jeg klarte å la være å være ildsprutende drage. For det inspirerer ingen til innsats.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg