Fikk du med deg engasjementet, Arbeidsminister?

Steinede på torget i HJønefoss - Det var flere hundre streikende på torget i Hønefoss.
- Foto: Anette Skafjeld / NRK

I dag har gater og torg i hele Norge vært fylt av mennesker som ville vise sin misnøye mot regjeringens forslag til endring av Arbeidsmiljøloven. 

Statsrådens konklusjon var at 1.500.000 mennesker har misforstått hva endringene i arbeidsmiljøloven kan føre til.  Har det aldri falt statsråden inn at det er HAN som har feil forståelse og oss 1.500.000 andre som har rett?

Hvis “alle de andre” har feil og bare jeg rett – ja da har jeg lært at jeg må ta opp mine egne meninger til revurdering.

Jeg forstår at å endre arbeidsmiljøloven slik at arbeidsgiver får mer makt over arbeidstakerne gir dere mer partistøtte fra rike bedriftseiere og NHO; men gir det dere støtte fra velgerne?

Mulig det ikke var så mange Høyre folk ute på gater og torg i dag, men en del av Frp velgerne var det sikkert.  De som stemte på partiet for folk flest – og som i dag føler seg mer og mer sviktet.

Kjære Arbeidsminister. Det står respekt av folk som innrømmer at de tok feil og så snur.  Det er fremdeles ikke for sent.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg