Tenk posi…. ikke alttid lile lett.

For fjerde dag på rad ligger jeg rett ut på sofaen under pelspleddet.  Hosteriene kommer tett, hodet er tungt og største avbrekket i den ørskeløse hverdagen er når jeg begynner å silblø neseblod.  Det var den ferien. 
jada, jeg vet at endringer i arbeidsmiljøloven gjør at jeg har krav på å få tilbake de dagene jeg har vært syk i ferien, men det kreves en tur til legen.  Jeg er bare forkjøla, skikkelig forkjøla, influensa, kall det hva du vill. Jeg trenger ikke legebehandling. 
Skal jeg finne  noe positivt med denne forkjølelsen må det være at  det er ferie. Jeg slipper å ligge å kjenne etter om jeg kanskje er frisk nok til å gå på jobb i morgen.  Slipper å ha dårlig samvittighet fordi jeg er syk og derfor gir merarbeid til kollegaene som har travle nok dager fra før, slipper å avlyse andre møter, men bare an la dagene passere mens jeg ligger der under pelspleddet.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg