Velgerne har talt…

Velgerne har talt.

Solidaritetslista fikk 3,3 % av stemmene og en representant i kommunestyret.  
Det ble litt dårligere enn vi håpet på.  Det er tøft å være alene. 

Så var det personstemmene.
Nanna vant, og jeg ble nummer to. Dvs at det ikke ble fast plass i kommunestyret i denne perioden heller.  Skal innrømme at jeg sa f.. ordet høyt for meg selv i bilen når resultatet ble klart før jeg sendte sms til Nanna, som ble år representant, og Søsteren og gratulerte dem med plassene i kommunestyret.
Jeg ar litt småsur hele ettermiddagen, følte meg tom.  Men da jeg kom hjem fra kveldsvakt og fikk studert tallene følte jeg meg bedre til mote.  Jeg fikk 56 ekstra stemmer fra våre velgere – og 24 slengere. Altså folk som hadde stemt på andre partier, men ført opp mitt navn.

Bare 6 andre politikere fikk flere slengere enn meg, og da snakker vi om erfarne, profilerte politikere.  

Litt bittert var det og at vi var kun 21 stemmer fra å få inn  2 stk.  Det føles nok mer bittert enn at Nanna fikk flere personstemmer enn meg. Nanna er en flink politiker, som står for det samme politisk som meg, og jeg vet vi vil klare å samarbeide  godt.  Og jeg har jo avansert fra 2.vara nå til 1.vara i neste periode.

Litt surt, men klar for nye fire år som vara. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg