Hvem vil sponse en blogger uten lesere?

Har jo fått med meg at alle disse toppbloggerne tjener store penger på bloggen sin. Bloggere som skriver om klær og moter skjønnhet  og slanking. 
Men hva med oss bunn-bloggerne? Vi som har ti lesere på en god dag? Er det ingen som vil sponse oss?
Ei diger dundre på over hundre, ferdig med midtlivskrisa og har for lengst passert 50.  Har det ingen interesse for sponsorene?
Ei kjerring som skriver rett fra levra om politikk, arbeidsliv og Gamle Gubben grå, burde da være i målgruppa for noen sponsorer.
(Jeg har spurt Gamle Gubben Grå om han vil sponse bloggen min ved for eksempel å dra ned på Kiwi å kjøpe Coca Cola til meg, men det ga ikke ønsket respons.)

Foruten Gamle Gubben Grå, Kiwi og Coca Cola kunne jeg godt tenke meg litt sponsing av noen som kunne bidra til oppussing av gamle-hytta. Jeg har vel skrevet 8 innlegg om det prosjektet som går sakte fremover. Sakte men sikkert. Mangel på tid, og ikke økonomi til å gjøre alt på en gang er den store utfordringen.  Neste oppgave blir å få på plass kobberplate under den nye ovnen, bare nevner det….  Og en forbrenningstoalett som går på gass!  Det hadde vært lykke! Hvorfor kan du lese her:
http://kjerringtanker.blogg.no/1424642566_hyttekos.html

Et annet sponsortips er kirken. Rød og radikal som jeg er, er jeg kanskje ikke den mest selvsagte kirkeforkjemper .Men kirken, nye Hønefoss kirke, en kirke som tiltrekker seg ungdommen, den skeive kirken, har liksom blitt “min” kirke lenge før den idet hele tatt åpner.
http://kjerringtanker.blogg.no/1499808725_den_skeive_kirken.html

Et kurs i arbeidsrett hadde heller ikke vært å forakte.
Jeg blogger en del om utfordringer i arbeidslivet, og om hva arbeidsgiver og arbeidstaker kan forvente og hva de kan kreve.

Jeg skriver en del om samlivet med Gamle Gubben Grå. Vi har vært kjærester i snart30 år, og gift siden en gang i forrige århundre.  Det har ikke alltid vært en dans på roser, men vi har da holdt sammen til tross for alle utfordringene.  Sponsing av en kjærlighetsweekend tas i mot med takk.

Og så Kjøteren. Jeg skriver en del om Kjøteren.  Så kanskje sponsing av hundeposer kunne være en ide?
http://kjerringtanker.blogg.no/1473582609_et_hundeliv.html

Så, det siste sponsorønske. Reise. Jeg er glad i å reise, og gjerne litt utenfor den opptråkkede turistløypa.  En ukes ferie i (eller på?) Bud i Møre og Romsdal var feriens høydepunkt i 2016.Ellers har vi feriert på ukjente steder som Pitigilano og Pag. (Google så finner du ut hvor vi har vært.)

Så, kjære sponsorer, hva med å sponse en bunn-blogger til en forandring?

Og takk til kristin.blogg.no som ga meg ideen til dette innlegget.

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Herlig. Synes også sponsing av bunnbloggere burde bli en trend 😛 😉 Vi er jo tross alt så nærme bunnlinja at vi kan stave den høyt. 😀 Har du forresten lest jobbog.blogg.no? En blogg, riktignok i samarbeid med Negotia, som tar for seg arbeiderrettigheter, brudd og forviklinger. Helt i min, og kanskje også din gate?

    2. Kristin: Takk for tips om jobbing.blogg.no.Den skal jeg sjekke ut! Jeg tok HR-management for tillitsvalgte i samarbeid med Negotia for noen år siden. Liker stilen til forbundet

    3. Tanketroll: Tusen Takk. Man må ha litt humor. Men ærlig talt, så forstår jeg ikke helt hva som gjør noen blogger til toppblogger. Mens de fleste av oss har en håndfull lesere.
      Det er ikke bare innhold og evnen til å formulere seg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg