Børs og radikal….

Fra privat konsulentbyrå til radikal revolusjon i løpet av en times busstur.  
Noen ganger er hverdagen min full av kontraster.  I dag var en slik dag.

Noe av det mest spennende jeg er med på som tillitsvalgt er rekrutteringer.  Og da spesielt rekruteringer til de store og tunge lederstillingene.  Jeg har vært heldig og få vært med på ganske mange etter hvert, og liker den utfordringen godt.
I dag har jeg brukt formiddagen i Oslo hos Habberstad Rekruttering og vært med i prosessen med å finne nok en toppleder til foretaket.  
I flere timer satt jeg i en moderne bygning i glass og mur og intervjuet kandidater sammen med representanter fra foretaket og fra det private rekrutteringsfirma, (eller konsulentbyrå som noen velger å kalle det.)  

bilde lånt av google

Etterpå var det å haste til bussen og komme seg raskest mulig hjem til Hønebyen.
Der ventet et møte i Rødt, og et foredrag med prof. emeritus i historie Åsmund Egge om oktober-revolusjonen, 100 år etterpå, og temaet Hva kan vi lære?
For de av dere som ikke er helt bevandret i historien fra tidlig på 1900 tallet, så er oktober-revolusjonen det vi lærte om på skolen som  “Den russiske revolusjon”.
  

bilde lånt fra google

Konsulentbasert rekrutering og radikal revolusjon.  
Det gjelder å ha fokus på rett tema på rett sted. Men ingen skal komme å si at hverdagen min ikke har et vidt spenn og mange kontraster.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg