Enda en avslappende feriedag.

Det var deilig å sove til jeg våknet av meg selv for en gang skyld.  Var oppe klokka 9, så jeg sov ikke bort hele dagen.
Frokost med lørdags-aftenposten og en stor kopp te. Og så var det tid for litt husarbeid.   
Jeg laget surkål, helt fra bunnen av- kjekt å ha på julaften.  Og kan fint lages i forkant, så slipper man det på julaften. Nok annet som skal lages på kjøkkenet da.. Snart bredde den gode surkållukta seg i huset, og jeg kunne høste husmor-poeng.  
Gamle Gubben Grå fikk opp de røde gardinene i stua – og endelig kom også adventsstjernene opp. Bedre sent enn aldri.  .
Nå er stearinlys tent i hele stua, det brenner lystig i peisen og i steikeovnen står en kamm-steik og blir langsomt stekt.  Sart skal jeg lage rødkål-wok med litt asiatisk vri. Det blir nok en god middag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg