Bilde mitt skal på utstilling……

I går fikk jeg en hyggelig e-post.  Den var fra Ringerike utvikling.  De skal ha en fotoutstilling på Veien kulturminnepark med bilder som har blitt legt ut på instagram med #opplevringerike, og ett av bildene mine er valgt ut til å være med på utstillingen.  Ja, hvis jeg ønsket å delta da.  
Utstillingen er en frivillig salgsutstilling, Dvs at de nummererer bildene og lager en liste med kontaktinfo og pris til hvert bilde som fotografen ønsker å selge, sånn at hvis noen vil kjøpe bilder tar de direkte kontakt med fotografene det gjelder og fotograf avtaler selv betaling med kjøperen. Fotografen bestemmer selv prisen.

Så utrolig morsomt å bli valgt ut til å delta på en slik utstilling.  
Jeg er bare en glad hobbyfotograf som tar bilder med mobilen når jeg lufter Kjøteren.  Så selvsagt ønsker jeg og delta.  
Bildet tok jeg i slutten av oktober utenfor “Fengselet” i Hønefoss.  Det er det gamle hjelpefengselet i byen som nå er kulturstiftelse og restaurant. 

Noen pris på bildet har jeg ikke fastsatt ennå.  Vet ikke om jeg helt tror at det er kjøpere til mitt bilde, har heller ikke noen formening om hva en slik pris bør være.  Men jeg kjenner folk som har litt mer peiling og som sikkert kan gi meg gode råd.

Har aldri vært på Veien kulturminnepark, men må nok ta meg en tur nå. Utstillingen åpner 25. februar og skal vare ut mars. Så da får jeg passe på og besøke Veien i løpet av den tiden.  

Det var en utrolig morsom overraskelse og få denne mailen, og den gjorde meg utrolig glad – og litt stolt

 

6 kommentarer
    1. Veldig fint bilde! 🙂 Og kjempegøy å stille ut. Ikke det at jeg har forsøkt, men innimellom har jeg hatt veldig lyst … hehe. Lykke til.

    2. Siw m: Vi måtte sende inn original bildet i høy oppløsning til de som skal lage utstillingen.
      Jeg forhørte meg med en som på hobbybasis fotograferer litt på oppdrag, og han mente at jeg bare kunne sende inn bildet rett fra mobilen – originalbildet som ble lastet opp på instagram og at det hadde god nok oppløsning. Så får jeg se kvaliteten når utstillingen åpner

    3. Ja slikt er kjempegøy! Det dumpet ned en slik mail hos meg i dag også mente jeg at jeg hadde vært innom noe slikt i en blogg jeg hadde snoket i for noen dager siden. Ikke verst at jeg fant igjen innlegget ditt, men Hønefoss er jo ikke så stort og når en kommer over en lokal blogg så må en jo lese litt bakover. Jeg fant deg via Marit sin blogg som jeg har fulgt en stund. Jeg er også veldig usikker på om det er noen som vil kjøpe og hva i all verden de vil gi for et slikt bilde. Men vi kan klappe oss på skulder’n og være stolte over hobbybildene våre som har blitt plukket ut. Tror jeg skal ta meg en tur for første gang på en fotoutstilling i mars!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg