Aldri får en stakkar sove….

I dag, søndag, var det endelig en dag uten noe som helst på programmet.  Ikke for noen her hjemme.  Ingen som skulle opp og ut.  Jeg gledet meg utrolig til å kunne våkne av meg selv – bare sove helt til jeg stille og rolig våknet helt av meg selv.
Jeg sovnet, som vanlig, på sofaen i går kveld – og våknet til et mørkt og stille hus etter at resten av huset hadde gått til ro. Som vanlig tuslet jeg innom badet, og fant senga sånn rundt 00.30.   Jeg hadde sovet en stund på sofaen, og var blitt våken igjen, så det tok litt tid før jeg sovnet. Så på klokka sistegang rundt 03.00.
Jeg sovna endelig, drømte en merkelig drøm og sov utrolig godt da en lyd nådde bevisstheten.  Vekkerklokka på mobilen til Yngste Sønn. 
Jeg så på klokka 07.00. Yngste Sønn bor på loftet, og sover der oppe.  Men telefonen lå og ringte inne på kjøkkenet, rett ved siden av kaffemaskin som ga god resonans til vekkerklokka.  Jeg var IKKE blid da jeg sto opp og skrudde av den vekkerklokka 07.00 på den eneste dagen jeg kunne sove lenge….
Selvsagt fikk jeg ikke sove mer….men lå og koste meg til klokka var over 9.
Når Yngste Sønn våkner skal han få sin straff.  Jeg vet hvem som skal få ta oppvasken og lage middag i dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg