Kjøteren og jeg på fotoutstilling…

I dag var det åpning av fotoutstillingen #Opplevringerike på Veien kulturminnepark.  Selvsagt måtte Gamle Gubben og jeg dit. Det er ikke hver dag jeg får ett av bildene mine utstilt på en utstilling.  
Det var rett over nyttår jeg fikk en hyggelig mail fra Ringerike utvikling.  Ringerike utvikling og Veien kulturminnepark ønsket i samarbeid å vise frem Ringeriksregionen i en bildeutstilling på Veien kulturminnepark. Bildene de ønsket å stille ut er hentet fra Ringerike utviklings instagramkonto @ringeriksregionen som reposter bilder tagget med #opplevRingerike.  Og i den anledningen ønsket de å stille ut ett av bildene jeg hadde postet på instagram. Utrolig gøy.  Jeg er bare en hundelufter som tar bilder med mobilen når jeg rusler tur med Kjøteren. 

I dag  var altså den store dagen. Det skulle være høytidelig utstillingsåpning.  Er det ikke vernissage det heter? 
Det var musikalsk underholdning av Mellow, en delvis lokal jente-duo som har vært med i Norske Talenter på TV.  Høye stette-glass med lokal eplejuice og snorklipping av selveste ordføreren. 

Bildet mitt ser dere øverst i høyre hjørne på bildet over.  Totalt var det 30 bilder fordelt i fire grupper .Masse flotte bilder fra distriktet.  

Litt vanskelig å se bildet ordentlig på bildet av utstillingen, så her er orginalen. Kjøteren fotografert i høstløvet foran det gamle fengselet i Hønefoss. Fengselet er nå Kulturstiftelse.  Det er utstillinger og konserter der – og en flott restaurant, Brasseriet. 

Yngste Sønn ble også med på utstillingsåpningen.  Han hadde ikke egentlig noe bilde med på utstillingen, men han var med som motiv på ett.  Det er han som står med armene strekt ut i kjent Rio-positur på bildet øverst til høyre . Steinen han står på er “Gygra” , en fem meter høy forstenet trollkvinne – i følge sagnet.  Steine ligger litt ufremkommelig til i nærheten av Sundvollen har jeg hørt, og det er Holebygda som brer seg ut foran han.  Bildet er tatt av nevøen min en gang de to fetterne var på en av sine mange turer litt utenfor alfarvei.  Det bildet er virkelig spektakulært.  

Anbefaler alle som har mulighet til å ta en tur til Veien Kulturminnepark og se utstillingen.  Den skal henge der frem til påske

9 kommentarer
    1. Lillian: Bildene henger der en måned, så du har god tid.
      Måtte jo inn på bloggen din og lese om Gygra..
      Men den trappa du har lengre ned i innlegget. Hvor er den?

    2. Så flott da! Bildet ditt var jo veldig fint selv om det var mobilbilde…
      Skulle gjerne sett nærmere på det andre bildet også, ser det er et utrolig flott bilde da….

    3. Den trappa går opp fra Utstranda veien. Det er en bitte liten parkeringsplass ved noen søppeldunker, så ser du trappa. Den starter helt nede ved veien. Turstien gikk mye lenger enn det vi fulgte. Mange flotte utsikter i Hole. Skjønner ikke hvorfor alle skal gå Mørkgonga. Om du kjører til der veien tar av ned til Lier og parkerer ved den rundkjøringa så går det opp en vei med kjetting over. Den går over i en sti og fører til en helt utrolig utsikt over fjorden.

    4. Så gøy! Har aldri hatt noen bilder på utstilling jeg, men det hadde vært sykt morro. Jeg blir jo kjempestolt bare jeg se bildene mine i avisen, der en selv kan sende inn (eller tagge insta-bildene da, så plukker noen de ut), eller noen gjengir et turinnlegg på bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg