Det snør…..

Det snør og snør og snør-
Vi skriver 11. mars på kalenderen. Ergo er vi 11 dager inn i første vår-måned.  Ikke mye som minner om vår utenfor vinduene mine.
Hele tomta er full av snø. Helt opp til gjerdestolpene som omkranser tomta  Plantekasser og tulipanbed ligger gjemt langt, langt under hauger av snø.
Midt på plenene, en på hver siden av huset, ligger det berg av brøyte-snø fra gårdsplass og innkjørsel som Gamle Gubben Grå har måkt vekk i løpet av vinteren.  Da han for noen uker siden måkte terrassen, måtte han måke oppover fra terrassen. Terrassen som vanlig ligger flere trappetrinn over bakkeplan. 
det eneste jeg er sikker på at jeg har nok av for tiden er vel snø. Likevel fortsetter det å lave ned med hvite snøflak utenfor vinduet. 20 cm neste døgn har jeg hørt at det er spådd…. 

Snart rømmer jeg.  Drar til Praha om en drøy uke – og når jeg kommer hjem da, ja da håper jeg virkelig denne vinteren snart har bestet seg for å ta slutt.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg