Endelig kom regnet

Det har vært tropesommer i ukesvis. 
Og den herlige varmen som fylte meg med sprudlende glede etter en lang og snørik vinter, har de siste dagene blitt en plage. Jeg er ikke noe glad i varme.  Jeg blir fort dårlig hvis det er for varmt.  I Egypt for en del år siden hadde jeg et par episoder hvor jeg vel nærmest fikk heteslag til tross for at jeg bøtta inn på med vann.
De siste dagene har jeg syntes at lufta har vært både stillestående og tung.  Utslitt som jeg har vært, har jeg bare ligget rett ut – og vært sur, utrolig sur. Jeg blir forferdelig sur når jeg er utslitt. 
I ettermiddag begynte det å komme skyer som ble mørkere og mørkere, og lufta var så tung at den dirra.  Da de første tordenskrallene hørtes i det fjerne, tok jeg med meg Charlie og la meg på sofaen på terrassen. Der aktet jeg å ligge til regnet kom.  
Det buldret og braket i det fjerne, ett par lyn flerret himmelen, og endelig, endelig kom regnet.  Ikke vilt og stormende, men stille og rolig kom det.  Dråpene ble tettere og tettere og traff kroppen som små lette berøringer.  
Det varte ikke så lenge. 
Det er over nå, og det ble ikke mange millimeterne å melde om. Men det kom litt regn. Litt torden renset lufta. Det var godt.

5 kommentarer
    1. Jeg liker varme om vi kan være på badetur..:) Men etter så mange soldager må man ha regn også..kom litt her i stad..men trenger mye mer før sommeren kan komme tilbake for fullt :)) Kan bli utslått av for mye varme ja… Ønsker deg ei fin ny uke :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg