Hjemmeferie del 6 Sliperimesterboligen

Sliperimesterens bolig er gjenskapt slik et hjem for en industriarbeider av litt høyere stand bodde på 1920 tallet.   Ga noen minner tilbake til hjem til gamle slektninger som etablerte seg på 20 tallet, slik som Bestemor og Bestefar, og de gamle tantene.

r

Jeg er litt svak for slike Jesus bilder, men tror resten av heimen hadde hatt sine motforestillinger.  

Kjøkkenet var selvsagt malt blått.  Etter gammel skikk skulle blåfargen bidra til å holde fluene borte.  Både Bestemor og tantene hadde blåmalte kjøkken da jeg var barn, men da jeg kom inn på dette kjøkkenet le jeg satt tilbake til “Gamlehuset på Pjåka”.  Da jeg var barn bodde en gammel onkel i det huset.   

Sliperimesterboligen var en fin interiørstudie med mange fine detaljer som gjorde at mange gode minner dukket opp.

4 kommentarer
    1. Kistefoss er et utrolig fint sted når en er fotointeressert, jeg har vært der mange timer flere ganger. Jeg liker best å gå der utenom åpningstid for da har en stedet så si for seg selv. Synes det er rart at de kan ta inngangsbilletter når det ikke er åpent, så jeg har ikke vært der siden. Hjemmeferie blir praktisert flere år her også. Dagsturer i nærmiljøet er slett ikke oppskrytt.

    2. Lillian: Er det inngangspenger når det ikke er åpent? Ja, mye vil ha mer… Jeg hardrømt om å dra dit vinterstid. Tror mange av skulpturene ville gi fine motiv med snø og is på.
      Hjemmeferie uten alt for mange planer er den beste form for ferie hvis man vil komme tilbake på jobb uthvilt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg