Hjemmeferie del 9: Kveldsbad

Skogstjernet lå der helt stille og blankt da vi ankom badeplassen.  Noen fiskevaklagde små krusninger på vannflaten, og vi hørte noen snakke lavmælt sammen på en hytteveranda litt oppe i lia. Ellers var alt helt stille. 
Jeg vasset rolig ut i vannet, det var ikke kaldt, bare kjølig og deilig etter en lang varm dag ute i sola.  Det gikk raskt å få hælt seg, og snart svømte jeg rolig utover i det klare vannet.  

Det er lenge siden jeg har badet her på denne badeplassen.  Jeg og ei venninne pleide å dra hit i ungdommen.  Vi var ikke så glade i de folksomme strendene nede ved fjorden.  Vi hadde ikke en gang datidens sommerkropp.  

Gamle Gubben Grå lufter hundene.  Datteren kommer etter hvert ut i vannet til meg.  Det er noe magisk med kveldsbad i solnedgang i et stille skogstjern.  Som barn hørte jeg at vannet er på sitt varmeste akkurat når sola går ned.  Om det virkelig stemmer, vet jeg ikke.  Kanskje det bare føles slik fordi varmen i lufta ikke er så intens varm lenger.  

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg