Æh, jeg skal til Norderhov…..

I går var jeg og Yngste Sønn å vår daglige kjøretur til jobben hans på Tyristrand. Som vanlig hadde vi ikke alt for god tid….
Vi hadde passert skogholtet der elgen var her om dagen, og var på det før omtalte Snyta da Yngste Sønn sier; “Æh, jeg skulle møte på Norderhov..  ” så et lite sukk før han fortsatte:” Jeg sa jo det til deg i går kveld.” 
Og ja, det er helt riktig det, kjære sønn. Du sa i går kveld at du skulle kjøres til Norderhov i dag – men den pre-senile moren din hadde glemt det i alt det vanlige morgenstresset. Så et oppfølgende spørsmål, kjære etterkommer; Hvorfor sa du ikke noe da jeg svingte av veien mot Norderhov for ett par, tre kilometer siden?  
Vel, det var bare å vrenge bilen inn på den smale veien over Busund, i dag og…. 
Ingen ting er som en liten omvei midt i morgenstresset…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg