På bytur med Gamle Gubben Grå….

Etter en lang frokost med avisene lot vi husarbeid være husarbeid og tok en tur til byen. Det er måneder siden sist vi var på café sammen. Så det var i grunn hovedmålet med byturen. 

Jeg ville vise Gamle Gubben Grå tinnsoldaten på Nille som jeg ønsker meg til jul, så vi tok en tur dit først. Der traff vi på Søsteren og en niese, og de hadde også lyst på kaffe. Så da tok vi en tur på café alle fire. Kos å skravle litt.

På cafeen var også ei av vår barndoms nabokjerringer.  Ei koselig dame som alltid får meg til å tenke på tykke skiver  nybakt brød med svartpølse. Jeg spiste en del slike på kjøkkenet hennes i barndommen. Hun nerner seg 90 år nå, og har flyttet fra huset og til omsorgsleilighet.  Det var trivelig å snakke med henne, og vi fikk mange gode klemmer.  Man burde ta seg tid til å besøke slike barndomsminner som henne. Kanskje et nyttårs forsett for 2019?

På cafeen var det flere kjente.  
Ei hyggelig dame som jeg kjenner litt herfra og litt derfra.  Vi har hatt en del treffpunkter gjennom livet, har og en del felles kjente.  Det vanket klem og godord der og.  Hun er blant de som følger lokalpolitikken tett, og som kjenner politikerne. Hun sa at jeg var en av de seriøse og flinke, og nevnte meg i samme åndedrag som de jeg ser på som virkelig dyktige politikere, uavhengig av parti.  Jeg tok til meg rosen, og ble virkelig glad.

På vei til bilen møtte jeg en tidligere kollega.  Hun gikk av med pensjon for….. det må være over 10 år siden.  Vi vekslet noen få ord i forbifarten.  Begge like travle, begge hadde med andre. Men det var hyggelig å treffe på dama.  Se at hun fremdeles var sprek.  Det er sikkert 5 år siden jeg så henne sist.  

En bytur uten stress gjorde godt.  
Det å nedprioritere husarbeidet var nok riktig.  Småprat med koselige mennesker er bra og må vel kunne telle som en fin desemberting?

 

4 kommentarer
    1. Så bra du har gjort sånne kose-ting 🙂 Fortsett med det. Det er IKKE viktig med sånne MÅ-ting, for man MÅ ingenting egentlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg