3.700,- kr for en bil-nøkkel…

For noen uker siden ville Lille Bille ikke starte etter at jeg hadde vært en tur innom Kiwi. NAF måtte komme, og bilen ble kjørt ned til merkeverkstedet. Bare det beste er godt nok for Lille Bille. Mannen på verkstedet  mente problemet var at nøkkelen min var en smule herpa. Og mente og at problemet kunne løses ved at jeg hentet reservenøkkelen. Så ble gjort, og snart kunne jeg og Lille Bille rulle lykkelige videre.

Men det er jo kjent å ha to nøkler til bilen. Plutselig kan jo jeg ha lagt nøkkelen på et lurt sted. Reservenøkkelen har heller ikke sånn knapp man kan låse og låse opp bilen med. Utrolig kjedelig å låse bilen på gamlemetoden.  Så jeg bestilte jo ny nøkkel samtidig. Handlingens kvinne. Undersøkte ikke pris. Hvor dyr kan en nøkkel være liksom?

I forrige uke fikk jeg beskjed om at nøkkelen var kommet. Og for at nøkkel og bil skulle passe sammen måtte bilen inn til sammenstilling eller noe slikt… Utbrent kjerring ba Gamle Gubben Grå stå for kommunikasjonen med bilverkstedet.

I går var nøkkel og bil fiksa, og jeg fikk regninga.

3.700 kroner for en bilnøkkel!!!

Jeg hadde klart meg med reservenøkkelen og å måtte bruke nøkkelen på gamlemåten hadde jeg visst at det var prisen jeg måtte betale for å virke moderne og fremoverlent!

3 kommentarer
    1. Ja det var jammen dyr nøkkel. Synes min var dyr jeg, men det var under halve prisen, så det er vel forskjell på merke sikkert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg