5 fitness greier

Reklame Gina Tricot

Ny blogger på toppen av bloggtopplista. Stina. Du vet hun som ble slått ned i Sandefjord rett før helga.  Hun kommer med 5 Fitness hacks. Jeg vet ikke helt hva “hacks” er, så jeg oversatte det med “greier”.  Fitness har jeg en viss anelse om hva er .. Jeg vet også at det gjerne gir klikk og lesere…

VEKT:
Badevekter burde man egentlig se langt bort fra, sier Stina.  Det har jeg skjønt for lengst.  Den har stått under skapet og støvet ned lenge.  Yngste Sønn påsto at han hadde reparert den før han dro til Korea for noen uker siden. (Han skulle veie bagen sin før avreise) Men da jeg prøvde den et par dager senere blinket det bare “ERROR” når jeg stilte meg opp på den  Merkelig…
Stine mener at hvis man skal måle kroppen sin bør man gå på et helsestudio og få målt kroppen på en maskin.
Ja, særlig at jeg går inn på et helsestudio for at en maskin skal spy ut opplysninger om hvor mye muskler, fett og vann jeg har i kroppen. Det er og viktig at denne målingen foregår på morgenen før jeg har spist og drukket noe som helst. GLEM DET! sier jeg. Jeg er ikke i humør til å bli analysert av en maskin før frokost. (Ikke etter frokost heller, for den saks skyld.)
Stina foreslår også at jeg kan måle meg med målebånd eller ta progresjonsbilder. Morsom den jenta.

FØR JOBB.
Stina har og en løsning på at jeg alltid er sliten når jeg kommer hjem fra jobb.  Jeg burde få unnagjort treningen før jeg drar på jobb om morgenen..
Høres smart ut. Jeg pleier stå opp 05.30 for å få opp Yngste Sønn, lage nistepakke og våkne før arbeidsdagen begynner. Vi raser ut døra ca klokka 06.30. Før det mener altså Stina at jeg i tillegg bør klare å legge inn en aldri så liten treningsøkt. (Og samtidig huske på å rekke innom den maskinen på helsestudioet for å måle kroppen før dagens første kaffekopp på jobb.)

LYDBOK
Stine sier at jeg skal finne en spennende lydbok som jeg bare hører på når jeg trener.
Vel, Stine. En hver lydbok finnes også i papirutgave.  Og hvem gidder å svette rundt  med joggesko på beina og propper i ørene når man kan sitte helt i ro i kurvstolen på trammen og nyte boka og et glass vin mens kvelden langsomt blir natt?

LOGGING
Stines fjerde tips går ut på å ta bilde av og loggføre ALT jeg spiser for på den måten få oversikt over kostholdet mitt.
Vel så langt i dag har jeg fått i meg blodsukkertabletter, ett glass vann, to tørre skiver kneippbrød med kaviar og en kopp te.

MEDITASJON
Stina, dette oraklet har også løsningen på at jeg til tider er stresset,  Det bør jeg selvsagt slutte med, fordi stress påvirker kroppen på en utrolig dårlig måte. Fett lagres lettere når man er stresset, sier Stina.
Jeg har opplevd på kroppen hva langtidsvirkningen av stress er, og tro meg Stina – lagring av fett er ikke en av de påvirkningene på kroppen som uroer meg mest. Faren for hjerteinfarkt, hjerneslag og en alt for tidlig død skremmer meg mye mer.
Når dagen er fullsatt av gjøremål og døgnet konstant har for få timer er Stinas løsning like enkel som resten av dama. Det er bare å sette av tid til meditasjon. …

Det siste jeg må gjøre for at innlegget mitt skal matche Stinas sitt er å posere i en jumpsuit jeg kan reklamere for….  Men jeg har ingen jumpsuit og posere i. Eller rettere sagt, jeg HAR en jumpsuit i klesskapet, men den vil jeg ikke posere i.  Men se på denne fine jumpsuiten fra Gina Tricot. En sånn kunne jeg godt tenke meg.   Må bare få meditert vell litt fett først.

Gina Tricot

 

5 kommentarer
    1. Jeg har aldri noensinne kunnet utstå jogging, ikke en gang da jeg var ung og syltynn. Det har aldri vært min greie. Gange er greit. Nå er det utelukket uansett pga astma. Jeg må ha min egen fart, avpasset etter forholdene. Regn, tåke, pollen..jeg går sakte. Det er bratte bakker her. Nedover er jeg absolutt i farta..verre når jeg skal hjem igjen. 😏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg