Å bo ved havet….

Mine 13 første leveår bodde jeg like ved fjorden. Badestranda var bare et par hundre meter fra inngangsdøra, og fra terrassen kunne du la blikket hvile ut over den blanke vannflaten. Det gir en egen ro.
Mange ganger senere har jeg tenkt at jeg burde bo ved vann, men det har ikke blitt sånn.
Jeg forstår derfor Vivian godt når hun bare vil forte seg hjem og pakke når hun er på besøk hos noen som bor nydelig til nede ved sjøen.

Å besøke andres hjem, eller å se i interiørblader, som jo er den store hobbyen her for tiden, kan gi inspirasjon slik at man får det sparket i baken man ofte trenger for å komme i gang med prosjekter i eget hjem.
Kanskje ikke dra hjem og anlegge en fjord eller et hav, men sånn rent bort fra den blinkende vannflaten er det jo masse man kan fikse på i eget hjem.

Alt behøver ikke koste så mye heller. Det jeg leter etter er de gode ideene.
Ok, jeg falt for en antikk louis-seize-stol i går som det muligens vil ta litt tid å finne på finn eller loppemarked.  Den hadde hodebeskyttelse for at hushovmesteren ikke skulle få trekk i nakken når han satt oppe og ventet på herskapet.  Men det finnes en nydelig stol i samme stil, dog uten hodebeskyttelse , til 800 kroner på Brandbu en liten times kjøring herfra.

Jeg skal ikke til Brandbu for å hente hjem franske stilmøbler i dag.
Derimot har jeg tenkt å style opp terrassen. Få den i vater igjen etter at vi satte opp rekkverk og levegg. Få frem puter og småting og skape en koselig uteplass. Det ha jeg tenkt å få til uten å buke en eneste krone.
Men først må jeg få Gamle Gubben Grå til å få frem høytrykksspyleren slik at jeg får vasket litt skikkelig.  Hvis jeg begynner å lete etter den i den overfylte garasjen blir det for det første ingen hyggelig stemning, for det andre så har nok Gubben en ide’ om hvor i garasjen den er så han finner den både raskere og enklere enn meg.

Da er det bare å sette i gang. Gå alt etter planen deler jeg bilder av en hyggelig uteplass når ettermiddagen kommer.

4 kommentarer
    1. noen ganger er det best å la mannen lete blant ting og tang ja ,hender jeg oogså sier til min mann att det får han finne frem for jeg aner jo ikke hvor jeg skal lete :=) vi fylte opp uteplassen med hagemøbler ,nå har vi bært dem ut på utsiden ,mannen har vasket og skurt platten og bare det blir tørt skal den beises :=) men det får mannen ta seg av jeg tar meg av hagen og der jobber jeg med et nytt prosjekt i år :=) det ser du på bloggen min ,og i natt fikk jeg en god ide så nå skal jeg ut og jobbe litt,ha en fin dag da

    2. Jeg har ett krav til hvor jeg skal bo og det er at jeg må se havet.😊 Kanskje bra dere får litt regn. Leste i dag at Statnett er bekymret for høstens strømpriser, så magasinene må fylles i sør nå fremover hvis ikke det skulle bli veldig høye priser.😯

      1. Vi trenger regn. Det er yørt og innsjøene våre har ikke hatt då lite vann det folk kan huske.

        Men det med strømprisene går jeg ikke på. Strømprisene blir garantert rekordhøye til høsten, selv om det skulle regne fra nå til oktober.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg