Alle har et sykjenbarn på Gjøvik.

Nå skal ikke dette innlegget handle om søskenbarn. Jeg har kun to. De bor ikke på Gjøvik. Nei den som skal få unngjelde i dette blogginnlegget er Lillesøster.  Overskriften er hentet fra visa til Alf Prøysen. Du kan lese teksten til den visa her. hvis du ikke kan din Prøysen sånn helt på rams.

Svoger sendte en snap i formiddag som viste Lillesøster og noen tomatplanter.  Teksten var “Tomat innhøsting”.

Jeg hadde akkurat høstet inn de tomatene som var røde på våre tomatplanter i dag, og sendte stolt et bilde tilbake. Bildet er det dere ser over. Der kan man telle hele 5 tomater. Jeg er rimelig fornøyd med tomatavlinga i år. Og ja, det er mange grøn e tomater fremdeles.

Det varte ikke lenge før jeg fikk dnsp tilbake fra Lillesøster. Et bilde som bugnet av tomater, agurker eller squash. Muligens begge deler. Sukkererter og jeg mener jeg så en aubergine… kort sagt litt mer en  mine stakkars 5 tomater.

Ja ja. Selv om jeg ikke har et søskenbarn på Gjøvik har jeg i det minste ei lillesøster med drivhus……

4 kommentarer
    1. Hos oss er det omtrent ingenting annet enn poteter det ser ut til å bli noe av denne sommeren hvis man ikke har drivhus (med varme i)😅
      Skikkelig bra med dine tomater og man skal jo klare å spise opp avlingen også.🤗👍🏻👏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg