Alt kan kjøpes for penger, også sidevisninger og stemmer til Vixen

I går skrev jeg om Japp og Hanne Beate som hjalp meg oppover på bloggtopplista den gang jeg var en bunn-blogger.  Av sin godhet, og mer som et eksperiment klikket de seg inn på bloggen min for at jeg skulle få et høyere antall sidevisninger. Og det hjalp. Jeg kom over det magiske 100 tallet, og syntes på forsiden.

Noen la igjen kommentarer om at de ville prøve det igjen, og se om jeg ville stige fra en midt-på-lista kandidat.  Om de har klikka som gale, eller om jeg skrev et par knakende gode innlegg i går vet jeg ikke. Men jeg har de siste ukene stabilisert meg rundt noen-og-40. plass med mellom 700 og 900 sidevisninger. I dag har jeg over 1.300 sidevisninger og er oppe på en 34. plass.

Selvsagt er det morro, både med sidevisninger og en grei plassering på bloggtopplista. Men det er ikke poenget med dette innlegget. Poenget er å sette fokus på at hvor du havner på lista, eller hvor mange stemmer du får på Vixen-nominasjonen ikke nødvendigvis sier noe om hvor godt du skriver eller hvor mye bloggen din engasjerer. Det sier noe om hvor flink du er til å mobilisere folk til å klikke.

Det finnes utrolig mange gode blogger som aldri havner på toppen av lista. Som aldri blir nominert til Vixen eller får det lesertallet de fortjener.  Som med nye annet her i livet er det snakk om markedsføring og strategier.

7 kommentarer
    1. Ja, og i tillegg er det visst noen robot-feil innimellom. Har jeg hørt. Som en jeg kjenner fortalte om 1500 sidevisninger i løpet av mårran, på google analytics, men uten å havne på forsiden, betyr feil i tellesystemet. Jeg har også sett mange som overhode ikke har blogget siden august, som ligger på forsiden. De har nok noen gode hashtagger som er dagsaktuelle den dag i dag 😀

      1. Gode hashtaggs eller gode google-søkeord kan gi klikk på gamle innlegg, Og din blogg er en blogg som burde ligge mye lengre opp. For du sprer masse glede rundt deg

    2. Men er det ikke sånn at selv om en toppblogger ikke skriver noen innlegg på en stund, er det som teller at leserne klikker seg inn på bloggen deres med jevne mellomrom i håp om å finne nettopp et nytt innlegg? Ellers er jo disse tingene også selvforsterkende. Jeg hadde f.eks. ikke visst om at du eksisterte om jeg ikke hadde lagt merke til deg en gang jeg gikk inn på forsiden til blogg.no for å se om det var noen interessante bloggere der etter at flere av mine gamle favoritter hadde takket for seg etter omleggingen av plattformen. Og hadde du ikke ligget der den gangen, ville jeg aldri ha funnet deg.

      1. Jo, det er sidevisninger, gamle eller nye som gir tall. Så gå gjerne inn og les et gammelt innlegg eller fem.
        Det er sikkert mange bloggere man aldri oppdager. Mamma på hjul, var ei jeg klokka innom nokså tilfeldig. Sikkert en overskrift som fenget meg. Og der ble jeg værende. Favorittbloggen min.

    3. Salige meg som ikke blogger (for tiden). Jeg heier stadig på denne kjerringa! Jeg liker tilnærmingen og måten du agerer ditt liv på! Ikke sikkert alle ser bakom “skogene”. Heia heia!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg