Amatører! Idioter! Pappskaller og hengerumper!

 

Som den observante leser har fått med seg har de få innleggene som har kommet fra denne kjerringa de siste dagene i grunn vært noen langtrukne gjesp. Å se på grafen over sidevisninger denne kjerringa har klart å karre til seg, antakelig i ren medfølelse, forteller meg at dette går strake veien nedenom og hjem.  Fortsetter det slik så blir jeg kastet ut av blogg.no og forvist til miniblogg lenge før vi kan tenne St.hansbålene.

Ansvaret for de dårlige tekstene tar jeg selvsagt på egen kappe, men jeg sier som Egon Olsen Amatører! Idioter! Pappskaller og hengerumper! Den konstruktive tilbakemeldingen går til toppbloggerne, for de har ikke gjort livet lett for en satiriker.  Siden jeg vet det finnes noen lettkrenka individer på bloggtoppen understreker jeg at de litt sterke virkemidlene i form av ord som ikke utelukkende er positivt-ladet kun er ment som konstruktive tilbakemeldinger. Hvis noen skulle oppleve det som krenkende kritikk beklager jeg deres opplevelse.

Man må sies å være relativt Amatør når Dask klarer å glemme telefon, snusboks, ørepropper og nøkler på vei ut døra.  Det er så en får lyst til å spørre om hun hadde husket å ta på seg klær før hun dro på jobb.

Matine kaller leserne for  Idioter, Eller hun bruker selvsagt ikke språket på en like tydelig måte som meg. Hun sier:

Ofte sier folk til meg at “ah, jeg skjønner det Martine”, og jeg sa seinest i går at jeg kom til å klappe til neste mann som sa at hen forstår. Kanskje jeg er litt sliten, som ikke er så rart, men… Man kan ikke skjønne det, ikke om man ikke har gjort det eller gjør det sjæl. Uansett hvor hardt man forsøker. 

Jeg kan godt innrømme at jeg ikke skjønner stort.  Ikke fordi jeg er redd for å få meg en på tygga av Martine. Hun befinner seg på andre enden av Atlanteren hvis jeg har forstått rett, Grunnen til at jeg ikke forstår kommer mer av hennes manglende evne til å beskrive situasjonen. Det er en del ufullstendige setninger i det innlegget.

Hvem jeg ser på som pappakaller og  hengerumper tror jeg og jeg skal holde for meg selv.  Jeg kalte ei venninne for Påtent pappskalle en gang på ungdomsskolen. Hun er såra og vonbråten over den betegnelsen fremdeles selv om de fleste andre av oss har kommet oss over det meste av det som skjedde i 1980…
Og når vi snakker om hengerumpe…. vel Jeg er så glad i rumpa mi…..

Jeg fortsetter heller med nok et sitat fra Egon Olsen Dere eier ikke fremdrift! enten så er det det ene eller så er det det andre.   Det er litt mye sykdomsprat og annet på repeat hos enkelte der på toppen.
Ta Bunny for eksempel.  Fremdeles skriver han antivaksine propaganda og skjeller ut Nakstad og Camilla.  Covid og pandemi sluttet vi andre å bry oss om i februar.  Det er så “last year”.  Nå er det ikke FHI som er i vinden og på pressekonferanser – og skal man være politisk ukorrekt og skjelle ut en Stoltenberg nå, så må man ta Jens og NATO.

Vel, da har de fem på topp fått sitt pass påskrevet.  Jeg har en plan, alt er tima og tilrettelagt. Meste parten av dagen vil bli tilbragt på kommunestyremøte.  Hvis noen skulle få lyst til å sitere Egon Olsen tilbake og for eksempel si Hold kjeft, ditt sinnssyke kvinnemenneske! slik Egon sa til Valborg så vil mitt svar også være hentet fra den nå så mange ganger siterte Egon Olsen “Gå hjem tel å hvalborg å begynn å grin a”

Å komme over denne listen av Olsenbanden sitater, over hva man serverte familien i beste T-tid og på kino da jeg vokste opp,  var et tankekors. Slik kunne man altså sende på statskanalen uten at det ble lange diskusjoner om at noen følte seg krenka, den skadelige påvirkningen på unge sårbare sinn eller at noen skrek opp om at serien straks og med en gang burde fjernes fra skjermen.
Verden går videre. Men er vi alltid sikker på at den går i riktig retning?

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg