Analoge bilder digitalt, mammabloggere med store barn og vaksinemotstsndere

Planene mine om å rase oppover bloggtopplista slår ikke helt til.  Jeg er fremdeles på en 15. plass – og har 50 færre sidevisninger enn dagen før.  Jeg må ta grep, ikke surre rundt med politiske møter fra klokka 10 om morgenen til klokka 10 om kvelden som jeg gjorde i går. Slikt blir det jo ikke klikk av.

Annais var over meg i går, og er under meg i dag.  Altså er det noen som gjør det dårligere enn meg.
Annais deler noen av sine analoge sommerbilder med oss digitalt. Vel det skal jeg ikke gjøre altså.  Kanskje like greit, for jeg aner ikke hvor de analoge kameraene mine er.
Er det bar jeg som synes det er litt sært at hun styrer på med analogt kamera, for så å dele bildene på instagram og blogg som joer digitale plattformer?

Siden jeg er på samme plassen på bloggtopplista og Annais har havnet under meg sir enkel matematikk at noen har gått forbi meg på sin klatring oppover lista. Det er Nina Sprell Levende, dere vet henne med det turkise håret.
Mulig det bare er meg, jeg ser ingen i kommentarfeltet som reagerer.
Men synes dere det innlegget er helt ok?  En Mammablogger som skriver om sin datters første skoledag på Videregående skole????   Skriver at datteren er søkt inn på særskilt grunnlag, at hun har fritak for karakterer og de og de fagene…

Vel, jeg har og et “barn” som har/ hadde spesiell behov. Litt annen skolegang enn de andre.
Jeg kunne overhode ikke tenkt meg å utlevert han på denne måten på en blogg da han gikk på videregående. Spesielt ikke første skoledag på ny skole.

Julie Nyland leter fremdeles etter takhøyden, Mat fra bunnen, Stine Skoli og Lavkarbo med Hanne har heller ikke kommet med noe nytt.

Så hva skriver de om de 9 som ligger trygt og godt over meg på lista og har klart å komme oppmed noe nytt?

Martine Halvs tenker ti tanker på en tirsdag. Tanker om alt fra at hverdagen er i gang igjen til situasjonen i Afghanistan.
Det eneste jeg skal kommentere av de tankene er oppfordringen om å bruke stemmeretten sin.
Jeg kunne ikke være mer enig!

Monika Vederhus sier at alle kan vi bidra mer med å gjøre ting for andre, ta på seg ett frivillig verv til  …
Jeg tenker litt på hvordan jeg har hatt det de siste dagene  Hvor sliten jeg var da jeg nærmest slepte meg inn dør her i går kveld…Vel, jeg har ikke dårlig samvittighet for ikke å stå på mer, bidra mer, være mer til stede for andre. Jeg vet at tar jeg på meg noe mer nå så går det ut over meg selv.
Det betyr ikke at det ikke er mennesker jeg gjerne skulle ha brukt mer tid på, være mer til stede for, men at akkurat nå er det nok. Nesten litt i meste laget. Men det blir jo bedre bare valgkampen er over om fire uker.

Spis og spar har mottatt pakke i posten.  En pakke med funksjonell snacks, et utvalg av blant annet glutenfri, sukkerfri, økologisk og veganske produkter.  Kjenner jeg finner det utrolig lite inspirerende….

Doc og Dask irriterer seg over symbolpolitikken hun mener ligger i papp-sugerør og treskjeer i yoghurtbegrene.
Hun har et poeng, men det er det sikkert ikke politisk korrekt av meg å mene midt i en valgkamp.

Vibbedille skriver om tannhelse. Om når tenner ikke er en blenda hvit perlerad hvor alt er i skjønneste orden, og hvor dyrt det er. Hvor rart det er at tenna ikke er en dela av kroppen, og går innenfor de samme reglene om egenandel og frikort som resten av kroppen.
Jeg minner om at Rødt ønsker å få til den endringen. Jeg tror og at det er noe vi kan få til etter valget, for de andre partiene på rød-grønn side er enige med oss.

Mette Ask kommer med faktaopplysninger for å forsvare sitt standpunkt om å takke nei til vaksine.  Først vil jeg si at Mette Ask er i sin fulle rett til å takke nei til vaksine. Vi har heldigvis ikke vsksinetvsng her i landet.

Men jeg skulle ønske alle lot seg vaksinere.  Jeg finner det uforståelig at Mette og en del andre bruker som argument at det er ny teknologi. OK, å sprøyte medikamenter man ikke helt kjenner langtidseffekter av inn i kroppen mener jeg man godt kan være littcskrptisk til.  Men da bør man kanskje og være skeptisk til alle skjønnhetsprodukter med ny og revolusjonerende teknologi som man sprøyter i kroppen eller kliner på huden. Jeg opplever at man liksom ikke har den samme mistilitten til skjønnhetspridusentenr dom man har til legemiddelprodusentene….

Ida Wulff kommer med 223 tips til deg som skal bygge hus. Jeg skal ikke bygge hus. Jeg trenger heldigvis for både dere og meg ikke kommentere de 223 tipsene.

Mamma på hjul er då forbanna på kommunen at hun har skrevet en 8 siders klage!!!! Jeg forstår hennes frustrasjon, men Vivian. Den kommer ikke til å bli lest. Den er alt for lang.  Vivian har fått en mail med  råd fra meg om hvordan hun kan få frem det hun ønsker og samtidig få den litt kortere.

Da er det bare Kokkejævel igjen, og hans siste innlegg i går er det best jeg forbigår i stillhet. Jeg er overbevist om at det er smarteste.

Det var ikke mange tips jeg fikk fra toppbloggerne i dag. Men det bør vel komme noe om tannhelse og milliardærer etter hvert.

 

 

5 kommentarer
    1. Leste nevnte blogg, men hun har vel fått tillatelse i fra sin datter å dele det på sin blogg vil jeg tro. Mange grunner til å søke på særskilt grunnlag. Fikse tenner er blitt dyrt. Jeg har periodontitt kronisk sykdom. Kan skrive under på at det er mange,mange tusen kroner som er brukt. Vi trenger en endring slik at flere får råd til å gå til tannlegen. Det her ingen tvang til å ta vaksinen, men Mette fikk utrolig mye hets for valget sitt. Man skal respektere andres valg. Håper du klatrer oppover denne lista snart.

      1. Ka, man skal respektere andres valg. Dom sagt Mette er i din fulle rett til å si nei til vaksine. Vi har ikke vaksinetvang heldigvis. Et slikt grep ville jeg ikke ha likt.
        Det er totalt ufornuftig at tenna ikke er en del av kroppen.
        Vel jeg synes det er lite gjennomtenkt å legge ut et slikt innlegg om en 16 åring, selv om jeg regner med at hun ble spurt og har godkjent det.

    2. Har ikke lest bloggen til Nina sprell levede. Vet ikke hva jeg går glipp av.

      Jeg har fått med meg at Mette ikke ønsker vaksine. Selv er jeg vaksinert, og jeg personlig respekterer de som velger å avstå fra vaksinen i denne omgang. Har selv 4 venner so har valgt å takke nei. Ingen av dem støtter konspirasjonsteoretikere. De ønsker å avvente som i tilfelle hos Mette. Man respekterer jo venner sitt valg, hvorfor ikke respektere andre som man ikke kjenner sitt valg? Det er skremmende hvor fordømmende mennesker har blitt når det gjelder en frivillig vaksine.

      Anonym hets, latterliggjøring, mobbing og sette ut rykter og løgner om andre på nettet blir jeg kjempelei meg over å lese ❤😢

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg