Anonyme nettroll som står for uttalelsene sine…

Her en dag hadde jeg et innlegg som handlet om en kommentar som gikk på meg og Gamle Gubben Grå i kommentarfeltet til en annen blogger.  Deler av kommentaren var som følger

Kanskje han der gamlisen hennes ikke fungerer så godt på alle måter, at hun ønsker seg en ung og sprek en. 

Jeg skrev at jeg ikke synes slike kommentarer er hyggelige. Ta gjerne å kritiser meg, men må du harselere med mine nærmeste?

Vedkommende som skrev kommentaren har svart. Han mener at han var i sin fulle rett til å skrive kommentaren og begrunner hvorfor. Jeg ønsker ikke å gå i debatt med han på det. Men registrerer at når vedkommende skriver

Det var min kommentar og den står jeg inne for.

Ja, da synes jeg det er merkelig at kommentaren er anonym. Hvordan kan man “Stå inne for noe” når man ikke ønsker å oppgi hvem man er?
 

12 kommentarer
    1. I det kommentarfeltet du sikter til er det MYYYYE som ikkje burde vært godkjent! De kan ikkje bare skylde på at de er fra nord og at de har et barskere språk enn oss søringer, for det er mye galt der! Har også fått passet påskerevet der og fant vel rimelig fort ut at det nytter ikkje å prøve å få de til å skjønne noe som helst. Det er som når de minste unga stor med en finger i hvert ører og babler høyt, gjerne tramper de litt med høyre foten også. Det er det mest trangsynte kommentarfeltet på hele blogglista…Tragisk, rett og slett.

      Vibbedille 🙂

      1. Hæ!? Dette er alvorlig talt blandt de kneppeste argument jeg har hørt i mitt liv!! Slik det er gjengitt, er det jo vitterlig ikke et eneste ett av de ord som er benyttet som har det minste ‘røft’ over seg! – Og selv om kommentaren i sin helhet skulle inneholde ett og annet bannskap, er det da åpenbart INNEHOLDET, hvilket er et usakelig personangrep, og derav ingen meningsytring, som dette dreier seg om!
        Jeg er selv såpass ‘ruff around the edges’ at jeg enda har til gode å øre et eneste ord eller ‘glose’ som så mye som har fått meg til å stusse i mitt liv, for ikke snakke om at også jeg selv gjerne fører et ditto språkbruk. Med andre ord; Det å være litt ‘røff i kantene’ er IKKE forbeholdt denne landsdelen! Når jeg reagerer på dette, føler jeg meg dermed helt på det tørre i det jeg slår fast at språket som føres er irrelevant i denne sammenhengen, og å påstå noe annet, er rett og slett en jævla billig og lite gjennomtenkt unnamanøver.

    2. Under det feltet man skriver kommentar, og før man trykker Enter, står det “Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.”
      Hvordan kan du ta ansvar for din kommentar når du leverer den anonymt? Dette er jo grunnen til at ingen aviser har sitt eget kommentarfelt lengre. Du må kommentere via facebook. Selv om man kan lage mange rare navn på seg selv, er facebook-profilen sporbar. En trygghet for samfunnet. Jeg venter på at blogg-norge skal komme etter.

      1. Vel, jeg er litt anonym og eier ikke noen Facebookprofil. 😏Men bedriver man lovbrudd, er man ikke så anonym likevel, for IPadressen er høyst sporbar for f.eks politiet. Ingen fare om noe skal anmeldes.
        Skal man kommentere med fullt navn på blogg.no sier jeg takk for meg. Så viktig er det nemlig ikke. Flere har stengt av kommentarfeltet, og det er jo en ærlig sak. Jeg behøver jo ikke rable i kommentarfeltet 😁. (Dessuten er det mye mindre nå pga sykdom. Forrige kommentar ble skrevet på sykehuset, og med tiden skriver jeg ikke mer uansett)
        Jeg står for det jeg skriver altså..(hehe)
        Hvorfor jeg ikke bruker fullt navn? Det blir fort hetsing selv om man ikke mobber. Jeg orker det ikke, jeg. Vært på nett siden Windows95 og har sett det meste.

        1. Det er helt greit å være anonym og ip-adresse er sporbar.
          Men å slå seg på brystet og si at “Det står jeg for! ” når man ikke en gang bruker samme nick, og forblir anonym. Ja da er det i grunn ikke så veldig god grunn til å stolt proklamere at man står for noe som helst.

    3. Det faller i grunn på sin egen urimelighet ja.
      På samme måte som jeg på Kvinneguiden en bruker som skrev at “Det kan han sitere meg på!” Hva hjelper det å sitere en som kaller seg f. eks Mikke Mus?
      Nei, skal man først stå inne for meningene sine for alvor, da må man bruke navn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg