Babyføtter på ei gammel kjerring

  • Jeg er ei sånn kjerring som ikke er så god til å ta vare på meg selv, og spesielt dårlig er jeg vel på å pleie meg selv. Hudpleie, manikyr, sminke og sånne ting har liksom aldri vært min greie.
    Selvsagt har jeg hatt min periode med blå øyenskygge på 80 tallet, og jeg har vel fremdeles litt leppestift, rouge og en sliten mascara til bruk ved spesielle anledninger som julebord eller fest på låven.

Her en dag ringte en Datteren opprømt og mente jeg trengte “Baby-feet”, et fotpeeling system jeg ga henne i julegave for et par år siden.  Hun arbeider som servitør og bartender, og jeg mente hun og føttene hennes kunne trenge litt ekstra pleie etter julebord-sesongen.  Gaven falt i smak, og hun har snakket opprømt om “baby-feet” mange ganger senere.  Nå mente hun altså at jeg trengte behandling.  Jeg sa “Ja” og “Ha” der det passet i samtalen og tenkte i grunn ikke mer på det.

I går ringte Datteren igjen.
Hun hadde kjøpt “Baby-feet” til meg.  For hun ville gi sitt litt slitene Mamma baby-føtter i julegave.  Planen hennes var som følger:  Jeg skulle hente en pakke med denne fot-peelingen i postkassa hennes i ettermiddag,.  Hun og jeg har sjelden fri samtidig.  Så skulle jeg følge bruksanvisningen og smøre inn bena mine i løpet av helga.  Etter en times behandling il prosessen starte, og føttene begynne å flasse hud om 3 dager til en uke.   Så skulle hun dukke opp til jul med fot-fil og tålmodighet og file og pleie føttene mine.
Har ikke jeg verdens snilleste Datter?

I dag fikk jeg melding.
“Hei,  ligger en lilla papirpose til deg i postkassa mi med babyfeet.”
Så da jeg kjørte Gamle Gubben Grå på julebord i kveld var jeg bortom postkassa hennes og hentet den lilla papirposen.  I løpet av helgen skal jeg finne tid til å smøre bena mine inn og starte denne peeling-prosessen.
Jeg tør jo ikke annet…
Peeling, kremer og pedikyr er langt fra det jeg bedriver tiden med.  Og jeg tror det må være litt av et mirakel-produkt hvis det liksom skal ta rotta på min hardt ervervede hæl-træl.  Saltsyre hadde sikkert vært mer virkningsfullt.  Jeg tror og smergelskive er mer brukbar redskap til jobben enn ei skarve fot-fil.

Samtidig ser jeg fem med en times egenpleie, og hæl-trælen kan umulig bli hardere av behandlingen.  Så, nå skal dere se at over jul kommer jeg til å sveve avgårde på baby føtter.
Takk, snille Datteren.  Noen ganger vet su bedre enn meg selv hva jeg virkelig trenger.

 

 

2 kommentarer
    1. Lite egenpleie her også..bortsett fra dusjing…hehe.. 🙂 Snill datter da…litt stell av føttene kan være deilig 🙂 God helg videre til deg og dine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg