Best, alltid best….

Reklame | Reklame for egen bok som ennå ikke er skrevet

Jeg har et dårligutviklet konkurranseinstinkt.  Har alltid vært slik. Jeg vil gjøre det bra, men har aldri det store behovet for å vinne, alltid være best.  Er nede på en 25, plass på bloggtopplista i dag. Ikke fornøyd med det, men det går verken ut over humøret eller omgivelsene mine.  Jeg har over 2.000 klikk, det er jeg veldig glad for. Ofte holder det til en plassering noe lengre opp. Det gjorde det ikke i dag. Det er fordi det er så mange andre bloggere som har skrevet gode innlegg som har gitt flere klikk  Jeg kan jo ikke bli sur over at andre gjør det bra – selv om de gjø det bedre enn meg.

Hadde jeg gitt ut bok hadde jeg blitt superfornøyd om jeg solgte bra. Jeg hadde vært superfornøyd over å se boka mi i hylla over bestselgere på Ark  Jeg behøvde ikke trone på 1.plass for å være fornøyd.  Og når bokhandlerlista kommer ut i dag ville jeg syntes det hadde vært utrolig morsomt å være på den.  Jeg behøvde ikke å være øverst for å føle utrolig glede og takknemlighet

Boklista er utarbeidet av Bokhandlerforeningen. Salgsstatistikk er hentet fra følgende bedrifter: ARK Bokhandel, Tanum, Akademika, Norli, Libris, Tynset Bokhandel, Aksdal Bok og Papir, Haugenbok.no, Bokkilden, AdLibris og Boksalongen LiB. Bokdata fra Bokbasen AS. Boklista følger fastprisperioden og viser salget av titler utgitt innenfor inneværende fastprisperiode. For bøker med fripris inkluderes kun titler som ikke overstiger mer enn 80 prosent salg via en kjede. “Månedens bestselger” vises med alle utgivelsesår.

Jeg har sjekka, men jeg tror ikke denne ukas liste har kommet ennå.  Kari Fossums nye roman  er på 1, plass, og Kokkejævel er ikke med blant de 15 første. Men som sagt, jeg tror det kommer en ny senere i dag. Følg med hos Kokkejævel. Han kommer sikkert til å nevne den.

Siden vi er inne på Kokkejævel, for det er jo han som dette innlegget handler om. Det er jo han som fremdeles er på toppen av bloggtopplista. Her kommer litt framsnakking rett fra hjertet.  Jeg har forstått at han synes jeg ikke er så veldig flink til det.   Vel, jeg pleier å framsnakke folk når de fortjener det. Man bør jo ha gjort noe bra før man roses opp i skyene?

Kokkejævel har sendt boka si til Aud-Marit.  Det gledet meg, og mange med meg.  Men det viktigste av alt; det gledet Aud-Marit aller mest.  Det var utrolig pent gjort.

Nå skal jeg av gårde å ha innledende møte før årets lønnsforhandlinger. Usikker på om jeg kommer til å føle behov for framsnakking etter møtet, men det er jo lov å håpe……

22 kommentarer
    1. Ja det er hyggelig å framsnakke og å bli framsnakket 🙂

      Så bra at Aud Marit blei glad for å motta boka hans da 😀

      Du holder deg stabilt i topp-sjiktet!

    2. Eg trur uke 32 tikka inn nettopp, og jaggu meg blei eg glad å gledelig overraska … For der eg surfa gjennom for å se om Kokken va der, oppdaga eg samtidig at Tom Egeland hadde gitt ut ny bok … 🥰🥰🥰 …

      Juhu … 👍👍👍

      Nå, nå ska eg jaggu meg lukst i bokhandelen, idag …
      Eg bare elskar alt Tom Egeland skrive, å gikk nesten inn i akutt sjokk, når fjotten kunngjorde at han va ferdig med ein av mine største helter, antihelten Bjørn Beltø …

      Arkeologen, albinoen og kronisk nevrotiker som rota seg inn i det eina konspiratoriske mysteriet, itte det andre …

      Anbefales på det sterkeste å leses …

      Forøvrig, så såg eg ingenting te ein viss Kokk … Eg vett ikkje om det overraska meg lika mye … Kanskje litt …

      Men, det kan jo vær fordi man har nærmast blitt hjernevaska den sista ukå, av hemningsløs propaganda, om at den forhåpentligvis lå på topp 10 …

      Men, eg fant den ikkje på topp 15, eingang …

      Hmm, mystifistisk … Som Mini’en alltid seie … 😱😱🙈🙈😀😀

      1. Ein “og og å” feil, hadde eg, kor mange Kjerringa har vett eg ikkje … Men, det e fanken meg bra, te å vær meg, i hvert fall … 🤣🤣🤣 …
        Men, som ein lesar skrev te ei anna leserinne, som hengte seg opp i diverse ord delings feil av undertegna … Det e bedre at noen får frem ein knakande god historie, med litt skrivefeil, enn en perfekt skrevet tekst totalt blottet for substans og innhold … 😉😉🤣🤣👍

        Hmm … Kanskje eg ser på feil lista då … !? 🙊🙊🙈🙈

        Neeida, nu kom den opp …
        Jøje meg …
        Kan jo ikkje anna enn gratulere han då … 😱😀👍
        Det e ein meget sterk prestasjon … 👍👍

        1. Jeg har vært inne å gratulert. Det er en prestasjon. Om det er bokas litterære kvaliteter eller eminent markedsføring har ikke noe å si. Han klarte også der å fyke helt til topps

    3. Oi, for ett flatt å negativt menneske du er😒 misunnelse er en stygg ting. Leser mellom linjene dine at du ikke synes Kokkejævel fortjener det han har fått til. Da hjelper det ikke at du “gratulerer” han med 1.plass for boka. Vil du høyere opp på blogglista, så vær heller positiv å skriv noe som fenger folk. Surmaga kritikk å negativ holdning gjør nok at man ikke gidder lese bloggen din.

      1. Tjera vena meg … Eg både unne han å synes han fortjene all suksess …

        Det har eg til og med skrevet i hans kommentar felt … 👍👍
        Eg va bare overraska over at han ikkje va på listå, først, før eg fikk oppdatert nettlesaren min … 😀😀👍

        Eg synast at Kokken til tider skriver gnistrande bra, men bomme litt innimellom, slik me alle gjør iblant, her i livet …

        Men, persepsjon e ein skummel mekanisme, som ofta kan fører til harme og aggresjon, når man blir “lest mellom linjene”…

        Og har du lest min blogg, å finne nåke negativt, så e du velkommen til å gi beskjed … 😉😀👍

        Kokken e på topp, både her og der, fordi han fortjene det …
        Og det finnes ingen misunnelse her i gården … Beklager … 😀😀😀

      2. Hvis man kritiserer noen for det man tror står mellom linjene… Det sier kanskje noe om hvilken holdning man har til teksten man leser. Jeg gratulerer Kokkejævel med førsteplassen fordi jeg vet det betyr mye for han. Hvis det er surmaga kritikk, ja da ønsker du å lese det som surmaga kritikk.
        Jeg kan ikke styre hvilke holdninger du har til en tekst.
        Hvis du hadde lest bloggen min jevnlig hadde du sett at jeg er mer positiv enn negativ. Du hadde sett at jeg roser Kokken både titt og ofte. Tenk litt, hvis ikke Kokken var øverst, men Isabell Raad som er den som har nest flest førsteplasser for tiden. Da måtte jeg stort sett skrevet om 20% på Nelly. Hvor morsomt er det i lengden?

    4. Han ligger på topp i kategorien GENERELL litteratur på boklista, ikke i skjønnlitteratur. Så han slipper konkurranse fra de store forfatterne, som f.eks Karin Fossum.

      Litt usikker på hvorfor de legger den der, men husker Anne Brith Davidsen også lå under generell.
      Kokkejævels bok konkurrerer altså med strikkebøker, matpakkebøker, treningsbøker o.l.

      Nå gjelder ikke topplasseringen solgte bøker, men bøkene bokhandlerne har kjøpt inn mest av, fordi de har tro på at den vil selge mye, noe denne nok kommer til å gjøre. Ukene framover vil vise.
      Så kommer månedens bestselger etter en mnd, der plasseringen vil indikere hvordan salget har vært.

      1. Vel. Jeg er ei kjerring! Det har du helt rett i.
        Intensjonen med bloggen er humoristisk sagt,at jeg ønsker å bli toppblogger, og tjene en hel haug med gryn! Når jeg så blir til og berømt skal jeg omvende alle følgerne mine til å stemme Rødt!
        Eller kanskje det ikke finnes noen dypere intensjon utover det å påpeke ting i verden sånn sett fra denne kjerringas perspektiv.

    5. «Norges aller, aller mest solgte bok!». Vil jeg påstå er en voldsom overdrivelse. Den tittelen innehar Karin Fossum. Han topper listen under kategori generelt . Som sy, strikke, heklebøker – bøker om mat – trening og diverse annet. Og det er jo forsåvidt bra det 🙂

    6. Det var veldig kjekt å lese i kommentarfeltet hos Aud Marit i går da jeg så at Kokken anbefalte henne å IKKE kjøpe boken. Da forsto jeg at boken sikkert var på vei i posten allerede ♥ Det syntes jeg var utrolig flott gjort ♥
      Og ellers så er det mange spennende bøker. Jeg har sjekket om jeg har plass i bokhylla til Kokkens bok, men det er nokså sprengt her. Jeg holder også på å gi bort masse bøker, for å få plass til alt nytt jeg har lyst å ha inn 🙂 Så her skulle jeg nok hatt litt større hus 🙂 Jeg satser på at jeg har plass til jul, og kan ønske meg boka hans i julegave (jeg har forleggerbror, så tenker å smile pent til ham) 🙂
      Fremsnakking er flott. Og jeg vil nok tro at enten man skriver bra eller negativt om noen, så generer det klikk for begge, om det var det som var greia.
      Ønsker deg en flott dag, samme hvor på lista du er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg