Ble litt stille fra meg i dag….

Til dere som har savnet mine morgenbetraktninger over toppbloggerne og livet generelt alt har sin naturlige forklaring.  Forklaringen er at jeg har viet dagen til noe som gir meg energi, overskudd og glede.

Nei  jeg snakker ikke om trening.  Jeg snakker selvsagt om politikk.

Etter kondisøkta i går ettermiddag forlot jeg treningsleiren.  Jeg hadde fått innvilget permisjon i dag for å delta i adhoc-utvalget sin (forhåpentligvis) siste gjennomgang av rapporten vår.  Dette arbeidet har jeg lagt ned så mye arbeid i at her ønsker jeg å ha innflytelse helt til rapporten blir vedtatt i kommunestyret.

Siden jeg måtte finlese utkastet til endring i rapporten som utvalgets leder hadde gjort i forkant av møtet i dag fikk jeg ikke tid til å konsentrere meg om toppbloggerne før jeg dro av sted på møtet som skulle begynne klokka 9.  Finlesing av utkast og nedtegning av mine notater tok litt tid. Erfaringsmessig kan det komme plutselige endringer helt frem til møtestart, derfor har jeg utsatt dette til i dag.

Måtte og beregne god tid ned til rådhuset siden den første snøen hadde kommet i løpet av natta. Den første snøen kommer alltid svært overraskende på oss her på Østlandet. Snø? I oktober? I år også?  Jeg har vinterdekk på bilen, riktignok litt slitte, men det er ikke sikkert andre er like godt skodd.

Det har vært en engasjerende dag på rådhuset.  Over seks og en halv time tok møtet før vi sa oss fornøyd med rapporten. Å se på hvordan vi skal organisere kommunens helse- og omsorgstjenester i fremtiden for å møte eldrebølgen vi vet kommer er det rapporten tar for seg.

Å få frem forskjellige muligheter og våre anbefalinger på en måte kan være realistisk og samtidig ta i seg de politiske uenighetene som selvsagt er til stede i gruppa. Som om omsorgsboliger skal bygges og driftes i privat eller kommunal regi.  Om sentralisering av tjenestene kontra det å opprettholde tilbud I distriktene. Og ikke minst få tydeliggjort at det å opprettholde gode og trygge tjenester til kommunens innbyggere også i fremtiden vil kreve investeringer på over en milliard kroner og at driftsbudsjettet til Helse og omsorg må økes med minst 50% i løpet av de 15-20 neste årene.

Når møtet var ferdig var også jeg relativt  ferdig. Jeg fant ut at det å kjøre 15 mil på slapseføre tilbake til treningsleiren nå i kveld blir litt vel slitsomt. I følge Yr kommer det mer snø utover kvelden i dag på treningsleiren, mens det i morgen er spådd opphold og mange varmegrader.  Jeg har første aktivitet klokka 9 i morgen, så da slapper jeg av her i Drømmehuset I kveld og starter uthvilt herfra i morgen tidlig. Forvent ikke noe innlegg fra meg før et godt stykke ut på dagen i morgen heller.

Nå har jeg inntatt horisontalen på sofaen. Krøllet meg sammen under pelspleddet sammen med Charlie Chihuahua. Jeg er trøtt i hodet og kjenner at jeg begynner å bli hes. Mulig jeg har snakket litt mye i løpet av dagen. Blir fort sånn når jeg er engasjert.

6 kommentarer
    1. Treningsleiren løper ikkje fra deg. Trur neppe du løper til treningsleiren heller.

      Så en kosestund i egen heim høres meget fornuftig ut. Høres ut som om dagen har vært givende også.

      Har også en tendens til å snakke mye om eg formodentlig skulle bli engasjert.

      Også høyt … Nett som om eg e tunghørt. Kanskje e eg det også. Tunghørt.

      Jaja, det er en tid for alt 😃👍😃 … Goe kvelden 👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg