Burger-glamping, løshår og spagetti med kjøttsaus.

God morgen! Litt stille fra meg i går. Noen ganger er det riktig å prioritere andre ting enn blogg.

På ønskelista mi… skriver Martinehalvs og viser frem en fyldig vårgarderobe, Reklameinnlegg selvsagt. Det er noen her inne som fremdeles minner om tidligere storhetstid.
På ønskelista mi… burde det stå et klesskap, tenker jeg. For jeg har litt mye klær. Sikkert mer enn nok til å komme meg gjennom både vår og sommer uten å kjøpe et eneste plagg.

For tiden frister det ikke så veldig å finne frem sommergarderoben. Det er minus 13 ute, og snøen ligger fremdeles langt oppover hagegjerdet. Det virker som om våren lar vente på seg, selv om sola varmer om dagen. Det har i det minste ikke kommet nysnø på flere dager. Jeg ser at i nord sliter de med det i tillegg til kulda. Min dypeste medfølelse.
På slike dager kunne det friste med en tur til litt varmere strøk, som Kreta for eksempel.

Vond rygg, tosifra blå grader og snø som sikkert holder stand til St. Hans…  Jeg kjenner at jeg sliter litt med å finne så veldig mye positivt denne morgenen. Jeg ser på bloggtoppen at jeg ikke er alene om den følelsen.

Klikker meg raskt videre. Og det dukker selvsagt opp en ukemeny, uten at jeg kjenner at det gjør meg i nevneverdig bedre humør.

Allan gjør middagen enkel. Han tar en tur bort til nærmeste burgersjappe. Mesker seg med burger og en milkshake full av godteri. Ja, jeg har bildebevis.
Det er noe jeg lurer på i det innlegget. Han skriver at denne burgershappa

Tilbyr blant annet glamping, altså innendørs camping, ved siden av burgerrestaurant med burger og milkshake.

For meg er glamping luksuriøs form for camping. Flotte telt med gode senger og hotellfølelse kombinert med gode naturopplevelser. Jeg er ikke sikker på om det å campe inne i ei burgershappe er det jeg forbinder med luksus og hotellfølelse. Det minner mer om å slukne på feil sted etter en litt tung kveld på byen.

Klikker videre. Flotte bilder av nyoppusset bad. Men nyhetsverdien er borte. Synes jeg har sett en god del bilder fra dette badet de siste dagene.

Da er kanskje innlegget til Stina hakket mer interessant. Hun lover at jeg i hennes siste innlegg skal få greie på alt jeg trenger å vite om hair extensions.
Nå er det vel strengt tatt ikke så mye jeg trenger å vite om hair ekstensions. Annet enn at jeg er rimelig sikker på at jeg ikke skal ha det. Jeg har vært gjennom flere seanser med krisestemning i Drømmehuset mens Datteren bodde hjemme og slikt hår til flerfoldige hundrelapper ikke oppførte seg slik Datteren ønsket.
Selvsagt har jeg selv i min ville ungdom også skjøtet på litt hår. Ikke slik som nå hvor en taper på seg en hel manke. Men jeg hadde en “rottehale” jeg festet bak i nakken ved noen anledninger.

Inne hos Vibbedille føler jeg at jeg blir utpekt som “Kaktus-kandidat”.  Vibbedille er redd for at en blogger skal forsvinne. Man får følelsen av at noen her er “ute etter” denne bloggeren. Og de som er slemme mot kammeraten hennes fortjener en kaktus. Jeg tror hun blant annet sikter til meg.
Ja, jeg meldte til blogg.no at denne bloggeren hadde brutt retningslinjene til blogg.no, samt brutt straffeloven §202. Litt forundra over at Vibbedille som jeg opplever som veldig opptatt av at ingen skal bryte lov- og regelverket rundt distribusjon av håndarbeidsoppskrifter synes man fortjener kaktus for å ta affære når noen bryter loven om identitetskrenkelse.
Etter at jeg meldte fra til blogg.no, så jeg at innleggene som bryter retningslinjene til blogg.no samt straffelovens paragraf om identitetskrenkelse har blitt slettet.  Jeg meldte da fra til blogg.no at jeg synes de hadde løst utfordringen på en grei måte. For meg er da saken løst.
Det er altså opp til bloggeren selv om han vil fortsette å blogge. Ønsker han det må han bare holde seg innenfor lover og retningslinjer. Verre enn det er det ikke.

Det er flere enn meg som venter utålmodig på våren. Faktisk tror jeg det er det temaet det skrives mest om på blogg for tiden.

Så kommer nok en ukemeny. Lavkarbovarianten. Ok, kanskje det skrives like mye om mat som om den etterlengtede våren. Øverst, høyt hevet over alle oss andre, over intriger og hår ekstensjon ligger mannen som blogger om spagetti med kjøttsaus. Forstå det den som kan. Man må faktisk summere klikkene til alle bloggene fra nummer to til og med  nummer 12 for å komme opp i det samme antall klikk som han med spagettien oppnår.

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, det er kanskje litt uvanlig med burgershappe og glamping hehe. Men det er egentlig litt sånn luksus-burgere som kanskje står mer i stil med glampingen, ikke sånne som på mac’ern som de sier, selv om er gode nok for meg. Her er det meste hjemmelaget, brød, elgen selvskutt vil jeg tro, tyttebæra plukket oppe i åsen:)

    2. Den kulda har lissom satt seg nå..
      Kaldere nå enn midt på vinteren jo. Jeg går jo til og fra jobb..Det kjentes ikke varmt ut i dag nei.

    3. Like «varmt» i nord som i sør nå.😱
      Jeg leste med interesse innlegget om løshår. Jeg har aldri prøvd det selv og har ikke døtre, men jeg vil tro at det nok er interessant å lese for rette målgruppa. 🤔
      Høres ut som det er mye styr med sånt hår.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg