Charlotte og pannekakene….

Isabell Raad troner fremdeles på toppen av bloggtopplista, men der har det kommet lite nytt.  Hun reiste jo til Sri Lanka i går, og har sikkert ikke hatt tid til å blogge. (Selv om det vel egentlig er derfor hun er der. For å blogge om det hun gjør, mener jeg.)  Jeg er på en 52. plass, så jeg kryper enn så lenge sakte oppover.  Har tatt grep og forhåndslaget innlegg som vil bli postet i løpet av formiddagen mens jeg jobber. Smart ikke sant?

Men siden Isabell ikke har fornyet seg, tar jeg for meg bloggeren som ligger på plass nummer 100.  I dag er det Charlotte1987.  Charlotte1987 tror jeg er ei positiv ung dame. Hun kaller bloggen sin “Charlottes verden – Forlovet og Lykkelig.”  Flott tittel.  Gir meg et smil om munnen og lyst til å lese mer.  I om-delen på bloggen kan jeg lese at hun bor sammen med sin forlovede i Drammen, at de har et barn sammen og at hun har gått ned en del kilo med kostholdsendring.  Sikkert derfor hun skriver om pannekaker.

For det er pannekaker det dreier seg om i Charlottes siste innlegg.  Pannekaker uten sukker, og selvsagt er de glutenfrie. Jeg sukker litt stille.  “Alle” har jo cøliaki for tiden og bare MÅ spise glutenfritt. Heldigvis er hun ikke på vegan-kjøret  eller har en aldri så liten lactose-intoleranse i tillegg. Da har jeg det med å få tilløp til både utslett og kløe for ikke å snakke om blodtrykksstigning.  For hun bruker både fløte og egg i pannekakene sine.  Når hun så serverer de lekre pannekakene, for de er virkelig lekre – mye finere enn mitt pannekakebilde, ja da puster jeg rolig med magen igjen.  Hun er tydeligvis ikke en gang vegetarianer.

Har du lyst på noe godt til frokost, gå inn på Charlottes blogg og finn oppskriften på de pannekakene, og har du ikke kokosmel og de andre fancye tingene så bruk det du har.  Godt blir det sikkert, med eller uten bacon.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg