De siste dagene gjennom telefonen min

Jeg ble jo så hoppende glad da jeg oppdaget at jeg var på bloggtoppen at jeg helt glemte å fortelle dere om hvem som topper lista.  For selv om jeg er kjempefornøyd med min 81 blass, så er det jo 80 stykker foran meg.  Jeg har med andre ord et stykke igjen til toppen.
Nå vandret jeg jo minst 19 plasser i går, så…. tja. Da skulle det vel være mulig og trone helt der oppe på tirsdag til uka.  Gir vi det litt slingringsmonn så sier vi fredag 8. mars og kvinnedagen!
Det hadde vært noe dere.! Tenk dere ei kjerring, kvinne på bloggtoppen på selveste kvinnedagen!

GIRL POWER!!!

Eller vent… det er vel som regel en kvinne på toppen av bloggtoppen…
Da blir kanskje det en dum kampsak…
Godt jeg ikke definerer meg selv som feminist!.

Men nå snakker jeg meg jo helt bort.
Jeg skulle jo fortelle at det fremdeles er Isabell Raad som er på bloggtoppen, og at hun hadde et innlegg med reklame hvor hun viste oss bilder hun hadde tatt med mobilen de siste dagene.
Så nå som jeg er blitt toppblogger så regner jeg med at dere alle er utrolig spente på hvilke bilder jeg har tatt  på mobilen den siste uka.

Her er “buene på bybrua”. Et hett tema under byutviklingddebatten som foregår i Hønefoss for tiden. Alle er nok enige om at buene må bestå. De er fredet, og en del av Hønefoss sin sjel. Striden står mer om de skal bestå som i dag eller bygges inn som en del av fasaden på et høyhus.

Rødt på Ringerike er som kjent mot høyhus.

Etter å ha vandra oppe på brua, måtte jeg jo ta en tur under brua.  Jeg er så utrolig glad i kunsten til Børge Brekke på brukarene.  Jeg synes det er rått, kult og fint.  Hvis du mener du har sett bildet her på bloggen før, er det delvis riktig.  Jeg har en sommervariant av bildet som jeg har brukt en del
I den berømmelige byplanen som det var informasjonsmøte om på torsdag er det og et forslag om å utrede en kollektiv-bru over Pettersøya.   Hvis man skal ha en bro som er sterk nok til å bære kollektivtrafikk, så må den være ganske solid fundamentert tenker jeg.  En ting er bro høyt over Pettersøya, en annen ting er hvordan de har tenkt å fundamentere den på bakken, altså på Pettersøya.
Vel kunst eller ikke kunst, vi i Rødt er også mot buss-bru over Pettersøya

 

Det er ikke all “gatekunst” som er like fin.  Denne er fra baksiden av utedassen i Søndre Park. Men på sin stygge måte har den en viss sjarm.  Graffitien ble fotografert på en luftetur med hundene på fredag.

På fredag fikk vi også overraskende besøk av Eldste Sønn som kom med utrolig mye ukjent tacotilbehør, og lagde spennende fredagstaco til oss.  Det var utrolig snilt gjort, utrolig koselig og ikke minst utrolig godt.
Det er noen utrolig fine unge voksne jeg er så heldig å være Mamma til.
P

På søndag gikk Gamle Gubben Grå og jeg en morgentur i søndagsstille bygater.

Været var fantastisk bra på søndag, skikkelig vårfølelse.  Så da måtte det selvsagt bli en tur til litt seinere på dagen. Dette bildet er tatt i Heradsbygda, et stykke utenfor Hønefoss.

I helgen fikk vi også malt siste strøket på veggen i gangen.  Jeg ble så fornøyd!
Ikke minst med at jobben endelig ble ferdig.  Vi skal og lage ny brystningsvegg og rive den hvite pyntelista.

De siste dagene var det lite med interessante bilder på mobilen.
Nå har dere sett  bildene mine, nå kommer jeg sikkert til å være på 60. plass på bloggtopplista i morgen – minst.

3 kommentarer
    1. Mye kult på mobilen ja 🙂 Som seg hør og bør en toppblogger 😀 Jeg så du var der i dag tidlig, og tenkte du kom til å bli glad 😀 Gratulerer 🙂

    2. Gratulerer med plassen på topplista, og jeg heier og tror på at du hopper oppover på lista mot toppen 😊

      Takk for turen igjennom bildene på mobilen, mye fint der 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg