Den klokeste gir seg….

Min kloke Mamma sa bestandig “Den klokeste gir seg ” når søstrene mine og jeg krangla om ett eller annet i oppveksten. Vel, jeg skal ikke påstå at jeg har levd etter det mottoet. Nei, da har jeg vel heller hørt på Pappa som sa “Den som gir seg har tapt.”, selv om det stort sett ble sagt i helt andre sammenhenger.  Men nå tror jeg jeg vil lytte til Mammas råd, for om jeg aldri har vært så opptatt av å være raskest, best, sterkest, flinkeste, øverst så ønsker jeg ofte å fremstå som klokest.  Og i denne sammenhengen ser jeg på det som lett match.

Det som fikk meg til å ta til fornuft var en skjennepreken her på blogg fra “Han i boden”. Det innlegget kan du lese Her . Forresten, jeg håper det er greit at jeg kallet deg “Han i boden.” Jeg mener ikke noe galt med det. Du har bare litt langt navn på bloggen din, så det er kun ment som en forkortelse. Et kjælenavn om du vil, for jeg liker virkelig bloggen din.

Så fra i morgen skjer det en endring med konseptet på bloggen min. Jeg kommenterer fremdeles  den bloggen som ligger øverst på bloggtoppen, så fremt det ikke er Kokkejævel. Da hopper jeg bare en plass ned. Greit?

Og til mine blodfansen: Jeg har ikke blitt tvunget til taushet. Det er ikke slik at jeg gir etter for press. Jeg bare overser Kokkejævel noen uker til han ikke lengre er på bloggtoppen. Jeg skal love dere mye god satire selv uten han.

33 kommentarer
    1. Selv om det eeegentlig ikkje er riktig, ja at du skal vike fra konseptet fordi en person føler seg forfulgt fordi han ikkje skjønner konseptet, men nok om det! Mange flotte (bedre?) bloggere på plass nr 2 🙂 Tror faktisk det er bra å overse, man kan klare å tie noen til stillhet vettu, eg e med eg 🙂

      Nå blir det jo mer spennende, for 2.pl er jo så mye mer variabeil så dette blir nok gøy!
      Nå har eg tatt kwell og skal kose meg, det må du også gjør 🙂

      Klem Vibbedille 🙂

    2. God ide👍Lei av at alt du skriver blir tatt ille opp og misforstått i alle retninger. Nå blir det spennende å se hvem som er på 2.plass i morgen😀 Gleder meg.

    3. Jeg synes det er greit at du endrer litt på konseptet ditt. Det er litt kjedelig å lese om samme blogger hele tiden. Hadde det vært litt mer variasjon på plass 1 , ville det vært ypperlig… sånn som før kokken ankom.
      🥳
      Dessuten fortjener han deg ikke 🤣

        1. “Den klokeste gir seg” er overskriften. Du klarte faktisk å snike inn et stikk bare der. Og ser i kommentarfelt at du snakker om “å vinne”…fordi du endrer konseptet ditt. At nå som du ikke skriver om Kokken, så faller han ned fra tronen. Tror ikke hans 1.plass er din fortjeneste på noe som helst måte.
          Men godt du gir deg til slutt du også, siden Kokken har gitt deg det glatte lag allerede.
          Ingen av dere har vunnet, ingen av dere er den “klokeste”. Voksne mennesker er dere, og det vises ikke.

    4. Jeg leser bloggen din hver dag, med stor glede. Men må innrømme at jeg begynte å bli lut lei kokken. Det blir fortsatt en fornøyelse å lese din glitrende penn.

    5. Hei Brit,

      Jeg har latt være å kommentere en del av dine siste innlegg i det siste, nettopp fordi jeg har tenkt at det kanskje begynte å bli nok for Kokkejævel nå.

      Han har lagt et for jævlig år bak seg, og selv om han bruker mye humor og tilsynelatende takler tapet av to barn såpass greit ved å blogge seg gjennom sorgen, så betyr det jo slett ikke at alt er så greit på innsiden.

      Og det vet jo selvfølgelig du også. Men jeg tror likevel det har vært lett å glemme _mennesket_ bak bloggen Kokkejævel.

      Derfor synes jeg det er klokt og fint at du endrer litt på konseptet ditt.
      Jeg vet at intensjonen din ikke har vært å såre eller mobbe noen, men for en mottaker som psykisk har det tøft, kan nok denne evigvarende bølgen med satiriske kommentarer hver eneste dag, bli i overkant lang og vel personlig, tror jeg.

      Du skriver glitrende og jeg kommer fortsatt til å lese deg hver eneste dag for å enten le godt, lære noe nytt eller rett og slett å bli rørt.

      1. Han i boden er en klok fyr, som fikk meg til å e at selv om jeg ga opp konseptet mitt så var det ikke å la han vinne. Det var heller ikke like morsomt å lese alle hatefulle meldingene som kom fra fansen hans. Så jeg tok grep. Tror dette blir bra.

    6. Det var lurt😃
      Jeg tror det blir gøy å lese dine betraktninger av litt forskjellige blogger igjen. På plass nr 2 er det ikke den samme hver eneste dag i hvertfall 😃
      Stå på !!

    7. Klok avgjørelse. Ikke for å ta hensyn til den vedvarende førsteplassinnehaveren. På ingen måte! Men for å gi deg litt mer inspirasjon til ditt bloggkonsept. Det har blitt litt anstrengt noen ganger i det siste. Når man føler man må ta hensyn her og der får ikke pennen og bloggeriene sin frie utfoldelse.

    8. Ja, det er nok lurt og mer variasjon på 2. plassen. Kokkejævel har jo opplevd endel vanskelig, og bruker nok bloggen til å snakke med leserne der andre snakker med sine nærmeste. Jeg er ingen psykolog, men vanskelig tid kan den minste kritikk/satire bli oppfattet i verste mening og mye verre enn den egentlig er. Blir fint å lese bloggen din når blodfansen til kokken ikke går til angrep på deg, for synes det har blitt litt vel mye! <3

      1. Ja, det føles godt å kanskje bli kvitt de i kommentarfeltet.
        Og du har rett i at Kokkejævel kanskje bruker bloggen om en salgs terapi. Da passer det seg ikke med satire.

    9. Det blir mer variert da 😀 hmmm så noen har gjort slik at du IKKE kan skrive slik du har gjort?? Er vel egentlig ikke greit….
      Men, du fortsetter jo uansett – og kanskje blir vi av og til å skrive om de samme da. Og jeg skriver jo ikke satire – for det KAN JEG RETT OG SLETT IKKE.
      Du er kjempeflink til det!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg