Det er lov å gjøre feil…..

Tenk så kjedelig om vi mennesker var uten feil. Alltid gjorde alt riktig, og livet var som en strak motorvei uten en eneste sving eller hump. Uten motbakker eller andre hindringer. Tenk så ufattelig kjedelig!

Monica Vederhus på plass nummer 9 har gjort mange feil i livet. Ja, jeg er fortsatt på en 10. plass. Monica har krabbet seg opp på en 9. plass. Martine Halvs har rast nedover på lista.

Men tilbake til Monica. I går skriver hun pm at hun har vært sammen med barna sine. Barna som ble tatt fra henne for 13 år siden.  Jeg tror man ikke kan fatte hvor vondt det er å miste barna sine på den måten. Jeg kjenner folk som Monica. Folk som barnevernet har tatt fra foreldreretten.  Vi har ofte snakket om at det på mange måter er verre enn å miste barn i krybbedød slik jeg har gjort. Man har skammen i tillegg.

Men samtidig lever jo barna. Man kan, som Monica endre kurs på livet å få et godt forhold til barna etter hvert som livet går. Ja, man mister mye av barndommen deres. Og jeg forstår alle de vonde følelsene rundt å ta farvel, og ikke se de igjen på flere måneder. Men man får en mulighet til å bli kjent med dem på nytt. Og som i Monica sitt tilfelle ligger alt til rette for at de kan gjenopprette tette bånd og få et nært forhold.

Det er mulig å rette opp feil man har gjort. Om livsveien har vært full av svinger, hull og motbakker betyr ikke det at veien ikke kan bli mye bedre rundt neste sving.

Stine Skoli, Ida Wulff, Mat fra bunnen og Spis og Spar har heller ikke i dag klart å fornye seg.  Jeg håpper lekende lett over de selv om Stine Skoli skriver om vaskemaskin i feil farge.  Hvis man setter ting i perspektiv er kanskje ikke en koksgrå vaskemaskin som burde vært svart den største krisa et menneske kan oppleve.

Vibbedille har vært ute og plukket rognebær, eller det hun trodde var rogn. Jegctror hun har plukket “Firethorn” men er litt usikker.  Vibbedille det er lurt å lete etter rogn i naturen, ikke i byrom, parker eller andres hager.  Når det er sagt finner jeg at selv om bær fra Firethorn er mildt giftige og kan gi deg magebesvær hvis du spiser mye av de, er de fine å lage gele av….

Doc og Dask har også gjort feil. Hun har nemlig kokt nudler feil i alle år. Det fant hun ut i går da hun for første gang tok seg tid til å lese på pakka.

Det kommer sikkert ikke som en overraskelse på de som har lest om mine kokkeferdigheter at også jeg har kokt nudler feil i alle år…

Mamma på hjul tok og feil i går. Styrte og sto på med middagsforberedelser og glemte helt at de var bedt på middag til hennes foreldre. Vel, den feilen lot seg raskt rette opp.

Da er det bare Kokkejævel igjen, og selv om han i mine øyne er langt fra feilfri velger jeg å forbigå hans siste innlegg i stillhet. Det er best slik.

 

 

6 kommentarer
    1. Nå bor jo me egentlig midt i naturen da og derfor syns eg det er rart at det er ekstremt langt mellom de “ekte” Rognebærtrærene 😀 Skal kikke extra nøye når eg skal ut å kjøre i dag 😀

    2. Det er rødt over alt her også, men dog feil tre. MEN!!!! eg spottet 2 EKTE Rognebærtre på veibort til hovedveien i dag, er sikker på at de ikkje var der i går…..! Spørs om ikkje en av gutta må bli med for bæra henger ganske så høyt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg