Det går mot vår…

Dette bildet er et arkivbilde. Jeg har ikke vært på isen i dag. Men jeg merket det helt tydelig da jeg var ute og gikk tur med Charlie Chihuahua tidligere i dag. Det går sakte men sikkert mot vår!

Snøen har forlatt trærne. Det er nesten varmegrader i lufta og sola skinner fra blå himmel. Er ikke det vårtegn, kanskje? Ja jeg hørte til og med småfugler som sang fornøyd!

Vel, det er nok ikke trekkfugler som har vendt tilbake. Vi er bare midt i januar og det er spådd at kulda kommer tilbake til helga.

Men vi er snart halvveis I januar. Det er ikke så lenge siden det var jul. På radioen sier de at dagen i dag er Midtvintersdagen.  Dagen som er midt mellom den første vinterdagen og første sommerdag. Dagen da visstnok bjørnen snur seg i hiet for å ligge på den andre siden resten av vinteren

Resten av januar går sikkert like fort og vips så er vi i februar! Og alle vet at mars er første vårmåned! Det går mot vår og jeg gleder meg!

6 kommentarer

Siste innlegg