Det holdt på å ende med forferdelse….

Se for deg følgende scene;  badet på et av hotellrommene på ett av Oslos hoteller. Rommet er utstyrt med badekar.  Man må stå oppe i badekaret hvis en skal dusje.

I går skulle jeg gjøre nettopp det. Dusje. Det var tid for å pynte seg til landsmøtemiddagen. I det jeg entrer badekaret med ben 1, har løftet ben 2 fra flisgulvet og har det halvveis over badekarkanten settes jo meste parten av tyngden av ei godt voksen kjerring med solid tyngde på ben 1. Samtidig sklir ben 1 en smule, mulig fremdeles litt vått i badekaret etter dusjen i går morges eller etter de som har stelt rommet mens jeg har vært I landsmøtesalen.

I refleks slår jeg ut med armene, får tak i håndklehylla som henger på veggen ved  korttenden av badekaret.  Hylla løsner, og jeg holder på å gå på hodet i badekaret, eventuelt badeveggen.

Alt går raskt, men samtidig i sakte film ved slike hendelser. Jeg ser helt klart for meg hvordan  dette kunne ende. Noen ville savne meg når jeg ikke kom ned til landdmøtemiddagen. Kanskje ville noen ta affære og undersøke. Kanskje ville jeg først bli funnet av  rengjøringdperdonalet i morgen.

Og for et funn! Feit, naken, benskjør kjerring liggende med en eller flere bruddskader i et badekar mens hun krampaktig holdt fast i en håndklehylle. Regner med at vedkommende ville slite litt med å få sletta det synet av netthinna….

Heldigvis har balansetrening på treningsleiren gitt resultater. Jeg klarte meg uten å ramle. Fikk hengt opp igjen håndklehylla, dusja og kom meg og velberget ut av badekaret.

 

18 kommentarer

Siste innlegg