Det singla i porselen

I dag kom vi liksom aldri skikkelig i gang her i Drømmehuset. Vi sov litt lenge, lang frokost, en ekstra kaffekopp, en liten strekk på sofaen ja det var mer enn nok å drive med dom gjorde at det vi egentlig skulle ha satt i gang med ble utsatt. Ja, jeg kom jo ikke engang ut med noe blogginnlegg før klokka var over 15.

Om lørdagene skal vi gjøre husarbeid. Få Drømmehuset litt i vater før vi tar helg. Blir vi ferdige med alt på listene i rimelig tid “feirer” vi det med kaffe-latte på kafé. Ble ikke mye av det i dag.

Vel, omsider kom Gamle Gubben Grå I gang med å støvsuge stua og jeg med å skrive dagens første blogginnlegg.  Mulig han støvsuge med litt effektive bevegelser fordi han var litt irritert over at kjerringa prioriterte blogg foran husarbeid. Mulig han bare er klønete. Plutselig lød lyden av porselen mot gulv.

På peishylla og muren ved peisen har vi en samling av hvitt nips. Ved enden av prisen mot gangen er det en stikkontakt sånn midt opp på veggen  Ledningen til støvsugeren var satt i den stikkontakten ( eller heter det støpsel? Er stikkontakt den du stikker i støpselet?.) Vel, du skjønner sikkert hva jeg mener.

Ledninge  til støvsugeren hadde dratt med seg “Haren med gullegget” og Buddha. Buddha klarte seg bra, men haren hadde mistet gullegget han holdt på. Heldigvis var det bare limt på og like helt, så det kan fikses.

Jeg satte meg ved Pcn igjen. Ble ikke sint og høyrøstet en gang.

Det gikk 2 minutter før jeg på ny hørte lyden av porselen mot gulv, og denne gangen hørte jeg helt klart at noe ble knust. En engel hadde prøvd vingene uten hell, og lå nå med knust vinge på gulvet. Den kunne ikke limes.

Litt usikker på hva Gamle Gubben Grå sin klumsethet skyldes. Tanker om å bli fritatt for støvsuging, berede grunnlaget for anskaffelse av robotstøvsuger eller minimere samlingen av hvitt nips…. ? Hans forklaring var at jeg måtte ha ommøblert på porselenet, fordi det der hadde alltid gått greit før.

Mitt svar på det var at det hvite porselenet hadde stått slik siden jeg rydda vekk nissene som står der i jula. Jeg et klar over st det som regel et jeg som støvsuger her, men har ikke du støvsuge stua siden før jul? Jeg fikk ikke noe svar på det spørsmålet.

Jeg overlever med en figur mindre på peishylla. Det er ikke de dyreste anskaffelsen. Det meste er anskaffet på bruktbutikket og loppemarked, men jeg lurer fremdeles på hvilke planer han roter med.

6 kommentarer
    1. Sånn er det, noen ganger kommer man aldri i gang og dagen blir bare rot…
      Kjedelig når ting knuses, men hvilke planer GGG har det kan man jo undres over hehe…

    2. He, he, stakkars han, be han kjøpe en robotstøvsuger, eller så får du eller han fjerne alle pynteting før han går løs med støvsugeren…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg