Drømmen om den beste isen….

Margrethe sin helgeutfordring sist helg gikk på å fortelle om den beste isen. Jeg skrev om isen som forsvant. Boblevaffel-isen på Kirkens Bymisjon på Hønefoss. De  har jeg ikke sett noe til på flere år.

Nå lider ikke kjerringa direkte nød. Jeg har spist is både i går og mandag. Denne dagen er fremdeles ung, så det kan fort bli en is I dag og.

Jeg spurte i det innlegget om noen av leserne mine visste hvor jeg skulle finne slik boblevaffel-is. Jeg fikk to forslag.

Det ene var å gi Hadeland Glassverk en ny sjanse. Som du kan lese og se bildebevis av i det forrige innlegget var jeg ikke fornøyd sist.  Og joda jeg kan gi Hadeland Glassverk en ny sjanse hvis jeg likevel er på de kanter, men jeg tar ikke turen over Eggemoen og blir loppet i bommen bare for å oppleve en ny skuffelse.

Det andre forslaget gikk på at det var flust av steder i Litauen som selger boblevaffel. Frister selvsagt mer med en tur til Litauen og kysten av Østersjøen. Men det er muligens litt langt å dra for en iskrem?

Nå har det seg slik at jeg må en tur til Drammen i morgen. Jeg har gjort research. Det finnes et sted i Drammen som selger en hel haug forskjellige varianter av vaffel og is. Jeg har studert menyen og tror jeg skal finne en is som kanskje kan veie opp litt av savnet etter drn perfekte isen. Jeg skal selvsagt holde dere oppdatert.

 

 

6 kommentarer
    1. På Kitch’n selger de boblevaffel jern, og oppskrift finner du på nett. Iskrem kan man lage selv. Enkelt og lettvint. Boblevaffel jernet er i rosa farge, koster litt over 200 kr. Tenk å sitte hjemme og lage sin egen drøm av en is. Spare masse penger på det.

        1. Om du er medlem hos Kitch’n får du for 260. Koster over 600 kr om man ikke er medlem.Er medlem selv og skal kjøpe meg en sånn. Kjekt med egen boblekjeks og hjemmelaget is, sitte ute i varmen å bare kose seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg