En tur til Hadeland Glassverk.

En snau halvtimes kjøretur fra Drømmehuset ligger Hadeland Glassverk. Der får man skikkelig julestemning med på kjøpet når en drar på julehandel. I det minste nå som snøen har kommet. Det er og litt mer luft mellom folk enn på overfylte kjøpesenter. Kan jo være kjekt i disse dager.

Jeg var kommet like mye for å fotografere som for å handle, så jeg vandret rolig rundt i mitt eget tempo og studerte detaljene.

Det er vakkert julepynta over alt  og nok av detaljer å se på.  Samtidig som jeg lette etter den rette julegaven i butikkene.

I høvdinghallen var treet blant annet pyntet med slikkepotter. Ganske originalt.

Etter endt handling lot jeg meg friste til å ta en tur innom bakeriet. Det lyste så koselig der inne, og lukta av fersk gjærbakst var ikke til å motstå. Jeg hadde og funnet gaven jeg var på leting etter.

Så det ble en kaffe-latte og en kanel-bolle. Jeg ville dra tiden litt ut så jeg fikk med meg stemningen også etter at mørket falt på og alle lysene kom til sin rett.  Det er så utrolig koselig.

 

 

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg