Er Kokkejævel tilbake?

Mulig det var flere enn meg som satte kaffekoppen i halsen i dag morges. Ja ikke selve kaffekruset da, men innholdet.  Kokkejævel har rast oppover på lista igjen og er nå på en tredje plass.   Han sluttet jo å blogge 10. mars.  Har han likevel beæret oss alle med et aldri så lite blogginnlegg? Han lovet jo noe om noen oppskrifter….

Dere behøver ikke klikke innom Kokkejævel for å finne svaret på det spørsmålet, for svaret  finner dere her.  Bedre jeg får de klikkene enn han.

Nei, det har dessverre ikke kommet noe nytt fra Kokkejævel, slapp helt av. (Ser at den setningen mulig blir litt rar. Er det trist eller bra at det ikke har kommet noe nytt innlegg? Likevel tror jeg de fleste forstår hva jeg mener.)
Men i går hadde Kokkejævel og fruen ett års bryllupsdag, noe som selvsagt ikke gikk hus forbi på fb. sida og i nettbutikken.
Eller, det må da være feil.  De giftet seg da vel på en lørdag. Da er vel ett års bryllupsdag på en søndag, ikke noe skuddår i år….  Jeg må nok lese litt bedre inne på fb siden til Kokkejævel.
Ja, det stemmer!  Det er på søndag, altså i morgen de har bryllupsdag. Men tilbudene i nettbutikken varer hele helga.

I tillegg var det jo Vaffeldagen i går.  Og selv om nettet og blogg.no var oversvømt av vaffeloppskrifter i går, syntes Kokkejævel det var betimelig å dele link til et blogginnlegg han postet 15. mars i fjor med sin oppskrift.  Ingen ting er som Kokkejævel-vafler.

Nå er kanskje ikke det å dele oppskrift på vafler på vaffeldagen liksom så unikt og spesielt. Av de 20 øverst på bloggtoppen kan du lese om vafler i dagferske vaffelinnlegg hos Mat fra bunnen, Spis og spar, Mors middag, Solliv og Toms matprat. Det blir 25 prosent av toppbloggerne.

Hvis dere heller vil se noe sprekt og nytt ( i det minste for meg) innen matfronten, gå heller inn på Toms matprat og sjekk denne oppskriften her! Har dere sett noe så lekkert??? Og forholdsvis enkelt???  Jeg vet helt klart hva jeg skal imponere med når familien benker seg rundt påskebordet.

18 kommentarer
    1. Jeg spiste ikke vafler i går, men det var det mange steder skjønner jeg. På jobben min også. Men er ikke SÅ glad i vafler. Kun hvis jeg besøkte mamma, da hun levde. Da var det kosen med HENNE som var greia, ikke nødvendigvis vaflene.. I dag skinner sola, jeg må komme meg ut 🙂 Ha en fin dag!

    2. jeg skal spise vafler i kveld ,naboen har innvitert alle som bor her hos oss hjem til seg på vafler ,og jeg synes det er trist att kokkejavel sluttet å blogge pga mange negative komentarer over tid ,håper han og kona får det bedre nå som han fokuserer på andre tin

    3. Haha godt vi alle har forskjellig smak 😅 Selv synes jeg eggene i tomsmatprat ser udelikate ut. Fargen harmonerer jo ikke med plommen. At det i tillegg sies at eggene ikke opptar smak av laken, er for meg en gåte 🤔 Har syltet utallige ingredienser opp gjennom årene, og poenget med å sylte, er akkurat, poenget. Har stilt spørsmål om dette hvor det hører hjemme. Det må jo da være noe spesielt med egg…
      Holder meg til den gamle oppskriften med kokte egg, del i to, ta ut plommen og rør godt sammen med mills kaviar til glatt røre. Ha blandingen oppi hvert halve egg. Pynt gjerne med en persillekvast 😁
      Alltid innertier både blant voksne og barn.

    4. Så denne oppskriften i går jeg også, ser digg ut! Masse vafler her ja, men vafler er jo så godt!

      Han har skjønt det, dele gamle innlegg – dra gode lesertall!

    5. Ja, det var ordentlige påskeegg! 💛 Jeg så han nevnte i kommentarfeltet at laken ikke setter smak siden gurkemeie ikke smaker noe. Likevel er det jo eddik da, men mulig de måtte ha ligget lenger da.

      1. Jeg vet ikke det der med smak. Men kokken min snakker noe om koagulasjon og at egget er kokt på forhånd og gulfargen i laken er jo bare ytterst i Hvitsten så da trenger nok ikke laken lenger inn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg