Er påske-kalender en greie nå?

Er påske-kalender en greie nå tenker jeg når jeg leser innlegget inne hos Strikkekjerring. Siden det var tidlig på morgenen var jeg intuitivt litt negativt. Nok en trend dratt i gang av handelsstanden for å få oss til å kjøpe ting vi ikke trenger.

Jo mer jeg tenkte over det jo mer tenkte jeg Hvorfor ikke? Butikkene bugner over av påske-pynt og påskemarsipan.  Jeg er sikkert ikke den eneste som går på en smell og kjøper ting jeg strengt tatt ikke trenger men som gir meg mye glede. Sånn som påskehøna mi. Den ble kjøpt inn for en del år siden bare fordi jeg ikke klarte å la være. Den har bodd hos oss noen år og gitt meg masse glede. På bildet over prøvde jeg å få den til å fly til Blokksberg påsken 2020 da familiens påskeskirenn måtte foregå på teams.

Glem høna mi. Dette skulle handle om påskekalender. Eller det trenger jo ikke være en kalender heller. Poenget mitt er at du kan bruke denne trangen til å kjøpe påskepynt du strengt tatt ikke trenger til å glede noen andre.
Hva med å gi en påskegave – eller en hel påskekalender til en venn eller slektning?

Leke litt påskehare og sprette rundt å glede noen som trenger en liten oppmuntring i hverdagen, eller avtale å treffes å utveksle påskegaver.

En gave er alltid moro og få – og kanskje enda mer moro og gi.
Og du trenger ikke kjøpe noe heller. Hva med å gå ut i skogen og plukke gåsunger og gi til noen? Bake et brød eller lage påskepynten selv? Det er over en uke til påske. Det er fremdeles tid til det.

 

4 kommentarer
    1. Koooos med gaver – av alle slag! Jeg planlegger nå påskeegg-innhold…. til to voksne unger, to svigerbarn og så litt til lillegutt da! Eeeeelsker det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg