Fem reiser avlyst….

For dere som venter på blogginnlegg fra Gamle Gubben Grå, det kommer, det kommer.  Har satt opp temaer for opptil flere blogginnlegg som vil komme spredd utover de neste dagene. Målet er å få ut det første i dag.
Men nå er det dagens toppblogger innlegg.  Jeg sikter jo fremdeles mot stoppen, og Gamle Gubben Grå hjalp meg i går fra 46. plass og opp til en 43. plass.  Og i dag er det Isabell Raad som har overtatt topp-plasseringa etter Kokkejævel, kan det bli bedre?

Selvsagt er det Isabell Raad som har måttet avlyse fem reiser på grunn av korona-pandemien. Jeg har avlyst langt flere.
Jeg er og ekstremt glad for at vi har fått skikkelig finvær til Hønebyen i disse dager. Fy søren som det har hjulpet på humøret å få komme seg ut i solen. Eller, jeg har vel vet i relativt godt humør etter at energien vendte tilbake etter bytte av diabetesmedisin i midten av februar. (Ja, Gamle Gubben Grå, jeg sa relativt!) Jeg blir ikke et sykt mye mer positivt menneske fordi om solen skinner og himmelen er blå. At det er oppholdsvær og slutt på snø, is og kuldegrader holder for meg.  Men Ja, også jeg liker finværet vi har nå. Det er jeg neppe alene om, så jeg er sikker på at denne nydelige temperaturen gjør oss alle happyyyy!!! 🥰

Likevel er det liiiitt bittert å tenke på at jeg skulle vært i LA   snart på vei til jobb nå. Eller, jeg skal fremdeles snart på jobb, men i stedet for å være på lab og røntgen-undersøke pasienter skal jeg på skype-møte med Sjefen.  Det med LA var Isabell Raads bitterhet.. Planen  til Isabell var egentlig å reise til LA 7. april og bli i to-tre uker.
Jeg hadde ingen planer om å bli på jobben i to – tre uker selv om jeg er 100% friskmeldt. Det ville være den sikreste måten å  møte veggen nok en gang.  Tro meg, to ganger holder!
Isabell kom også på de andre reisene som egentlig var planlagt i tiden som har vært og i nærmeste fremtid.
Jeg prøver å unngå å tenke på alt jeg har måttet avlyse.

Jeg skulle reist en del nå, mest på grunn av jobb. Den siste jobbreisen ble til Drammen før alt brakte løs, og jeg må jo bare være takknemlig over at jeg i det minste fikk meg en siste tur til Drammen før jeg trolig blir stuck her hjemme på Ringerike i god tid fremover.

Reisene og opplevelsene jeg skulle ha hatt:

Minst 4 turer til Drammen (jobb)
En tur til Gdansk (jobb)
En tre dagers samling i Oslo (jobb)
Barnedåp
Påskeskirenn
Kommunestyremøte
Hovedutvalgsmøte
Årsmøte i Rødt Viken(Oslo)
Årsmøte i Rødt Ringerike
Påskeferie på hytta.
Tur med Svoger.

Lista mi ble på 11 ting.  Isabell nevner bare Stocholm, Italia, Tyrkia og Ibiza  i tillegg til  LA:  Det blir 5 ting, og da har hun tatt med ting som egentlig ligger frem i tid.  Jeg har bare tatt med de jeg har avlyst til nå. Hvem har det værst, Isabell?

Vel, alle disse reisene og planene måtte jo bare skrinlegges. En gang blir nok verden normal igjen.
Jeg er glad for at myndighetene stengte ned landet. Jeg er glad for at sykehusene slapp å få Italienske tilstander.  Jeg håper viungår det også i månedene som kommer. Det blir spennende å se nå som samfunnet åpnes gradvis opp og Helseministeren mener at sykehusene skal raskest mulig opp på normal produksjon, samtidig som vi skal være beredt på ny økning i Covid19 pasienter og ikke å forglemme forholde oss til alle de smittevernsrutiner som er innført.  Det betyr at alle som har symptomer, eller på andre måter er mulig Covis19 pasienter, skal behandles som det. Helseministeren har i realiteten gitt sykehusene en umulig oppgave.  Ja takk begge deler, er sjelden den rette beskjeden å gi.

Isabell sier at hunog vi må belage oss på at det ikke blir noen reiser i år, og at vi må belage oss på hjemmeferie.  Men det går an å dra på Norgesferie, og jeg har i det minste planer om å reise en tur på hytta om ikke alt for lenge. Jeg er heldig som er mest lykkelig når jeg kan tilbringe tiden hjemme i Drømmehuset eller på hytta. Jeg  finner selvsagt masse inspirasjon på reiser, men de behøver ikke være så lange eller dra så langt av sted.  Og i motsetning til Isabell tror jeg at jeg klarer å levere på alle plattformer også her hjemme.
Det kan bli en fantastisk sommer for oss alle, selv om vi kanskje må tilbringe den i Norge.

Nå må jeg slutte.  Skal drøfte litt med Sjefen om vi skal endre turnusen på tre dagers varsel denne uka også.  Ha en fin dag, og følg med, snart kommer det et blogginnlegg fra Gamle Gubben Grå.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, dette været er en skikkelig boost for både humør og energi. Jeg har sovet skikkelig dårlig i natt, og likevel er humøret på topp, og jeg skal ut og gå tur. For solen skinner, og det skal bli 20 grader i dag ♥
      Det blir fint med Norgesferie denne sommeren. Jeg har til og med besluttet at jeg kanskje skal klare et par dager teltcamping. Noe jeg trodde jeg egentlig var ferdig med. Men vi får nå se. Er litt redd for å ta inn på hotell i disse dager i alle fall. Og noen dager på hytta ja, det kan bli veldig koselig. Flott på Sørlandet 🙂
      Håper du får en strålende fin dag ♥

    2. JA, ikke vet jeg hvor jeg skal dra på tur! Men får se…hadde planer om Kreta og en tur til Danmark..Men fint her på Kråkerøy..Har alt unntatt vinmonopol…hehe. Så kanskje jeg bare er her på øya!

      1. For meg er ferie å være hjemme med minst mulig planer. Bare stå opp når jeg våkner, gjøre det som faller meg inn og legge meg når jeg blir trøtt. Tre uker uten klokke hadde vært topp ferie for meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg