Ferietur slik de virkelig er…

Er det flere enn meg som  begynner å bli lei alle beretninger og ikke minst bilder som deles rundt forbi av fantastiske Norgesferier?  Ikke minst fordi Norgesferier i telt eller i ei gammel campingvogn har bydd på en del utfordringer når vi nå legger bak oss den kaldeste og våteste juli i manns minne? Vel ny blogg blogg på topp. Doc og Dask gir deg en oppsummering av sin Norgesferier slik den virkelig var, med både gleder og utfordringer.

Jeg har vært innom bloggen tidligere. Ledd meg gjennom et innlegg om en bilvask og humret over andre uhell.  Dask, som er forfatteren av bloggen skriver bra. Har en god penn.

Men tilbake til ferien deres. De avsluttet ferien i går, fredag siden jobben kaller på mandag. “Det er godt å ha et par dager å lande på” som Dask skriver,. Og legger samtidig til at det jo i realiteten betyr å klippe plenen og hekk som har fått grodd fritt mens de var på tur, rydda campingvogna etter turen og ikke minst vasket en haug med klær. Snakk om krasjlanding spør du meg. Og nei, de kan ikke bruke lørdagen på å lande litt og så utsette arbeidet til søndag som en siste innspurt på ferien. Det er ikke alle som godtar at plen og hekk klippes på søndager, skriver hun videre. Er dette et lite spark til “nabolagets sjef” mon tro?

Ferieturen til Doc og Dask kan oppsummeres slik: masse venner og familie, godt lag, variert vær, mye natur, dårlig fiskelykke, og ikke minst ommøblert vogn.

For å ta vennene først. De har i løpet av ferien vært sammen med et par Hilljacks, Barbro, Dag, Tommy, Waylon, Ann, Mary-Ann, Magne, gutta til Mary-Ann og Magne, Anette, Svein Olav, Kent, Leif Aase, Tom, Lena og Geir Ove, Snakk om name-dropping! Name-dropping av for meg ikke mindre enn 17 totalt ukjente navn.

I tillegg til å ha tilbragt tid med alle disse for meg ukjente vennene har de igjen tilbragt noen dager hos foreldrene til Dask Der var de ikke alene, for der var det en glad gjeng som lada opp til ferden videre. Høres sosialt og litt slitsomt ut.

Naturopplevelser har de hatt mange av. Dask skildrer telehiv i Telemark, Seljord, Kristiansand, kysten oppover til Haugesund, sightseeing på Karmøy, ferge til Halhjem, Radøy, Fedje, Olden, Skjåk og Jotunheimen.

Til tross for flere fisketurer har de ikke fått fisk. Det høres kjent ut.

Campinglivet gleder har og bydd på utfordringer for Doc og Dask. Jeg tipper de kanskje ikke har den nyeste modellen campingvogn for dodøra datt av ved kjøring på telehivene i Telemark og kjøleskapdøra åpnet seg. De fikk dusj på do da takluke takker for seg og falt av på vei til kaia i Fedje. Det ble reparert med gaffa og håndklær, men var likevel merkbart ved regnvær på resten av turen. Markisa havnet på taket en vindfull natt, og også da måtte det kreative løsninger til.

Når jeg leser Doc og Dask sin blogg tenker jeg at det nok ikke er alle som kommer uthvilte tilbake fra ferie. Samtidig er jeg usikker på om campingferie til Lofoten til neste år, slik vi og et vennepar så smått har begynt å prate om virkelig er en god idé…

4 kommentarer
    1. Fint med litt variasjon på toppen 🙂
      Campinglivets gleder kan nok være så ymse. Men det kommer jo litt an på hvordan man ser det. Men ja, været er nok en viktig ingrediens for en god opplevelse 🙂
      Jeg er oppvokst med campingferier, så kjenner igjen litt av dette 😀 Selv camper jeg ikke så mye lenger. Og i år har det kun vært et par dager på hytta til bror min. Så jeg synes det er kjekt å lese om andres ferier denne sommeren ♥
      Så god ut den maten på nederste bildet…ble rett og slett sulten nå 😀

    2. Barndommens ferier var i telt. Campinglivet med vogn eller bobil har alltid virket forlokkende på meg. Og jeg hadde kost meg selv om dodøra datt av og regnet silte ned. Måten på bildet er fra Kongsvinger festning

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg