Fikk da gjort litt i dag….

Etter litt mat kvikna jeg litt til live. Og fikk da gjort litt fornuftig før kvelden gikk over til natt.

Jeg fikk sendt inn bilde og presentasjon  av meg til valgkampen i Viken.  Tenk at jeg kan realistisk sett bli vara til Fylkestinget i Viken.  Det er litt sånn klyp meg i armen følelse.  Jeg hadde ingen planer eller ønsker om en slik plass før jeg ble forespurt om å stille som kandidat på lista.  Jeg takket ja – etter tenkepause, og så på det som en litt morsom greie. En gimmik, men at dette var en listefyll-plassering.  Når jeg så plutselig befant meg på en kumulert 8. plass med reell mulighet for å kanskje måtte møte på ett og annet fylkestingsmøte i løpet av den neste fireårsperioden ble det jo ekstra gøy.
De som kjenner meg vet at jeg ikke går inn i noe stykkevis og delt, og nå er målet selvsagt å få en størst mulig gruppe fornuftige Røde mennesker inn i Fylkestinget.

Det er kommunestyremøte på Ringerike til torsdag.  Sakspapirene er lagt ut, og jeg så gjennom sakene for å danne meg et bilde om hva som skal opp, Finne ut hvilke saker jeg skal forberede innlegg på. Jeg har ikke lest grundig alle papirene, men bare sett gjennom sakene, skummet sakspapirene og sett hvilke saker som må prioriteres.
Klagen rundt støygrensene til Kryptoindustrien er en av sakene. Produksjon av kryptovaluta tar nattesøvnen og sommerkosen fra naboene.  Der må jeg opp å si noe.

Samme om skolevei til Ullerål skole. Den saken kan jeg ganske godt.

Også et par saker som forvaltningsmessig skurrer.

Og et par saker hvor jeg lurer på om jeg tenker riktig, og hvor jeg føler for diskusjon innad i vår gruppe før jeg lager utkast til hva jeg skal si.  Det møte er på mandag.
På mandag skal jeg og oppsummere Rødt sitt landsmøte på Lagsmøte…

og så var det denne sommerturnusen…

Det blir nok ikke bare avslapping i helga…

4 kommentarer
    1. Jeg er totalt blåst når det gjelder politikk og det var nok min salige fars største sorg 🙂 han satt også i fylkestinget en periode tror jeg. Det + sikkert noe mer ble belønnet med medalje hos kongen. Aldri fått noen medalje jeg da. Lykke til.

      1. Takk.
        Higer ikke etter noen medalje, men å prøve å få samfunnet til å utvikle seg i den retningen jeg mener er riktig.
        Politikk er noe man fort kan bli ganske hekta på. Jeg synes det er utrolig gøy. Og, ikke for å skryte, men jeg har en evne til å konkretisere de tørre, kjedelige ordene i et saksfremlegg og tenke “Hva mener de egentlig?” “Men…det betyr jo…”

    2. Du har da nok å drive med, skjønner jeg. Veldig bra. Og engasjement og iver mangler du nok heller ikke 🙂 Og det er bra at noen interesserer seg for politisk arbeid, så vi andre kan “suse” trygt av gårde 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg