Fiskepudding eller fillers.

Gjesper litt iher jeg sitter tidlig en onsdag morgen.  Ennå er det mørkt, men jeg ser at det har kommet litt nysnø i løpet av natta.  Er spådd sludd og snø i store deler av dagen i følge radioen. Temperaturen ligger rundt 0 grader.  Perfekt dag til å sitte inne og forberede seg til morgendagens kommunestyremøte, eller strikke opp restegarnet sitt slik Strikkekjerring gjør.  Man kan selvsagt og bruke dagen til å lese gamle nyheter eller ukemenyer. *sukk* Ikke rart folk ikke leser blogg lenger. Jeg mener når dette liksom er en del av toppinnleggene.

Det blir ikke bedre når jeg krabber meg oppover lista. Skildring av at man leser bok. Kanskje ikke det mest spennende tema. Spesielt når man ikke en gang nevner hva boka handler om. En bokanmeldelse kunne jo hatt en viss verdi. Og før du, kjære bokelsker hisser deg opp over at jeg skriver kritiske kommentarer om det du selv har valgt å publisere, selv om ikke jeg liker det jeg leser så er det at jeg kommenterer innholdet på bloggen din et bevis på at innholdet ditt fenger mer enn mitt. Jeg kommenterer jo kun de som ligger over meg på bloggtopplista.

Jeg fortsetter videre oppover. Oppskrift på lavkarbo bagels. Eller det innlegget tror jeg jeg forbigår i stillhet. Har egentlig ikke så mye å si om bagels.

Noen har vært på jobb, spist middag og luftet hunden. Relativt dagligdagse gjøremål. Ikke det som vekker så veldig mye engasjement i ei morgentrøtt kjerring.

Videre oppover bloggtopplista. Mer strikking. Her sammen med isspising. Så langt det mest interessante innlegget. Mest fordi bloggeren har lenket til min blogg. Slikt gir selvsagt pluss i boka.

Allan må og nevnes selv om han ikke har linket til bloggen min, bare en hel haug reklamelinker og linker til egne innlegg. Han drømmer og planlegger årets bobilsessong. Sånt liker jeg. Mest fordi han ikke planlegger de spektakulære turene, men mer små turer i nærområdet. Hvis det blir tur nordover til sommeren slik jeg drømmer om så får jeg mange fine tips til ting jeg bør få med meg i dette innlegget. Flott innlegg. Så selv om den prominente toppbloggeren som i dag er nummer 5 på bloggtopplista ikke har linket til bloggen min danker han ut Vibbedille sitt innlegg om iskrem og strikking.

Så et innlegg om blomster og bier. Eller nei. Ikke bier.

Mere strikking, og 11 bilder av bloggeren iført strikkejakka.

Hva vil det si å leve spør Vivian  Slike innlegg liker jeg!  Hva det vil si å leve, hva man ønsker å fylle livet med er nok forskjellig fra menneske til menneske. Men budskapet i innlegget til Vivian er lev mens du kan det. Grip sjansene. Fyll det med det som gjør deg godt. Et viktig budskap. Dagens “må leses”.

Men helt øverst, milevis over alle oss andre ligger et innlegg om terteskjell med reker og fiskepudding.  At fiskepudding gir fem ganger så mange klikk som et innlegg som handler om å leve mens man gjør det sier vel sitt op bloggtopplista. Det har ikke blitt så mye mindre overfladisk etter at rosabloggerne forsvant. Sminke og fillers har bare blitt bytta ut med strikking og fiskepudding.

 

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg