For spessielt intereserte….

Sofie Karlstad ligger på toppen av bloggtopplista, og det irriterer meg.
For hennes innlegg i går er kun for spesielt innvidde. Jeg mener, for å forstå noe som helst av det innlegget bør du ha sett Paradise Hotell, og fulgt diverse deltakere på alle sosiale medier, og hvem gjør det liksom?
I hvert fall ingen jeg kjenner – og definitivt ikke denne kjerringa her.
Hvor sært er det ikke å basere en blogg på noe som bare interesserer en marginal gruppe av befolkningen, liksom?

Sånt skal liksom havne på toppen av lista  mens en fantastisk blogg som handler om Gamle Gubben Grå og Rødt havner helt nede på 73. plass. Verden er ikke rettferdig!
Du tror ikke det er intriger i Rødt?
Og jo, i massevis.

Det nærmer seg Landsmøte. Det går av stabelen om i underkant av to uker. Og jeg er så heldig at jeg skal dit. Det har kommet inn ikke mindre enn 1.200 endringsforslag til Prinsipprogrammet.
Skal man bruke ordet pamp om toppledelsen i arbeiderbevegelsen?
Skal man bruke ordet kapitalistklassen eller borgerskapet?
Og hva med ord som kommunisme og revolusjon?
Jeg tror det blir et interessant landsmøte. Og du kjære leser, skal få fyldig referat.

Intriger og drama er det også nok av i den hjemlige Rødt gjengen.
Vi har vokst en del, og utviklet oss. Blitt mer digitale. Og sånn blir det litt liv av.
For eksempel når vår nye leder lager et tøft bilde og poster på FB, men har en skrivefeil i billedteksten. Å og og. Utilgivelig feil, sier ei som da kaller oss useriøse og  blåser seg opp.
Eller når debatten om bomring rundt Hønefoss går på nettsiden til lokalavisa, og en av våre listekandidater kaster seg inn i debatten og er for bomring.  Mens alle vet at vi i Rødt er programfesta til å være mot bomring.

Som om ikke det er nok,
Om en drøy time begynner det et kurs i Oslo for folkevalgte i Rødt. Jeg har satt av helga, og skulle i går bare sjekke ut hvor i Oslo kurset holdes.  Det har jeg ikke fått noen mail om.  Bare en mail videresendt i februar om kurset. At det begynner klokka 10, og at sted får vi beskjed om senere.
Jeg sender en melding til hun som skulle dra sammen med meg.
Nei, hun trodde det var neste helg.
Jeg sjekker igjen på mailen fra februar. Niks, det står denne helgen.
Jeg finner og mailutvekslinga hvor vi to bestemte å dra denne helga. (Det var flere alternativer)
Men det var en tredje person som skulle ha meldt oss på. Kan han ha glemt det?

Intriger og diskusjoner i massevis. Og langt mer interessante enn intrigene i etterkant av Paradise Hotell.

—synes jeg

Hva Oslo Domkirke har med Paradise Hotell og Rødt og gjøre?
Ingenting.
Bare for å skaffe klikk. Jeg har da lært noe av de store.

12 kommentarer
    1. Det var jo nesten litt skummelt det bilde også, så skaffer nok noen klikk..Du kunne jo sagt at det var DER det skulle avholdes landsmøte. Litt hvite løgner må man da ha lov til?? 😀

      1. Rødt med landsmøte i en kirke 🤣🤣Hadde sikkert blitt ekskludert av partiet på det viset.
        Forresten har det allerede vært nok bråk om valg av landsmøte sted. Rødt valgte et hot Ell uten tariffavtale.

    2. Ledelse i alle partier er partipamper. Umulig å komme bort fra det ordet, selv om dere skulle slutte med bruken selv. Politisk ledelse vil også alltid tilhøre “eliten”, fjernt fra oss nederst på stigen. 😁
      Det skal ikke være enkelt…

      Det regner i dag, som i går, som i forgårs. Nå bør everket se til helv… å få ned prisen litt til. Men..jeg så at grunnvannet er lavt langs kysten i dette landet, så de lan vel bruke det også som årsak til å holde prisen oppe.

      1. Det finnes alltid en grunn til høye strømpriser. Uten at de fleste er forståelige. Her er det spådd regn. Kom litt i natt, er overskyet men ikke regn så langt.

    3. Det er så fint med bloggen din for du skriver så variert, med litt Rødt innimellom, og herlig humor iblant der igjen. Håper dere fant kurset dere skulle på og at det var idag + at dere i det hele tatt slapp inn! 😅 Ellers fikk dere en fin Oslo-tur!

      1. Kurset er denne helga. Det er vi enige om. Men hvor aner vi ikke. Vi tror at siden vi ikke har fått greie på hvor er det nok en som rett og slett har glemt å melde oss på.
        I stedet for å stresse med det, ble vi hjemme.

        1. Se der, ja. Jeg er tilhenger av enkle, politiske løsninger 😏. Borte bra, hjemme best! Miljøvennlig også å bli hjemme.

    4. Jeg er ikke helt sikker på at det var miljøhensyn som gjorde at vi ble hjemme….
      Vi kunne konfrontert han som skulle ha meldt oss på. For mest sannsynlig er det han som har glemt å melde oss på. Men vi burde jo fulgt med litt vi og. Vi er to damer på 50+. Vi kunne jo klart å melde oss på selv. Vi kunne klart å reagere på at vi ikke fikk litt informasjon om sted. Etc…Vi har som vanlig lent oss mot han som alltid fikser og holder orden på alt. Litt pinlig.
      Han som holder orden på alt befant seg på et helt annet kontingent da vi tok beslutningen om å delta på dette kurset. Han harkanskje ikke fulgt så nøye med på mailutvekslinga oss i mellom, tenkt at det der tar han seg av når han kommer hjem fra ferie. Og så bare glemt det. Det var jo så mye annet han som alltid passer på alt også måtte passe på.
      Vi skal ha møte i morgen. Vi får ta en prat da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg