Fornøyd med dagens innsats…

I kveld er jeg sliten, sånn god-sliten etter å ha hatt høy aktivitet hele dagen.  Det er godt, og lenge siden sist!   Kanskje jeg er på vei tilbake til mitt gamle jeg?
Jeg våknet litt før klokka 5, og kjente at søvnen ikke ville komme på en stund så det var like greit å stå opp.  Skulle jo opp om en halv time samme hva.
Kjørte Yngste Sønn på jobb til klokka 6.15.  Hjem. spiste frokost, blogget og skrev et leserinnlegg Byplan denne gang. regner ikke med å erte på meg så mange denne gangen.  Kanskje Byplansjefen, og venninna hennes + en og annen eiendomsinvestor. Blir nok ikke storm rundt dette innlegget.

Vi har noen klatreroser utenfor huset som fort tar litt overhånd.  Drømmehuset ligner plutselig på Torneroses slott.  Eller plutselig og plutselig. .. Det har ikke vokst i 100 år, men  jeg tror ikke de ble klippet i fjor….ikke nok.
Vel, jeg har utsatt det lenge og håpet at Drømmeprinsen det vil si Gamle Gubben Grå skal ordne det.  Men da måtte jeg nok som Tornerose ventet i 100 år.. Når jeg først satte i gang, var det gjort på en drøy halv time.

Så la jeg merke til at en av tomatplantene nærmest hadde kollapset  av vekten av tomater.  Jeg plukket inn tomatene og la de til modning i sør-vinduet i stua. Vi sådde tomatfrøene litt sent i år, men plantene har blitt store og avlingen er bra.  Vi håper på en varm høst – og i dag er det jo mange og tjue grader. Det lover bra.

Så ville jeg på sopptur.
Jeg tok en snartur i en skogkrull da jeg skulle på Kiwi. Kom tilbake med en drøy liter brunskrubb. Jeg lover dere. For tiden er jeg helt hekta på sopp.  Har ikke plukket på en del år.  Har ikke hatt overskudd til det. Men da jeg var ute på søndag fant jeg brunskrubb.  og det og alle soppbildene på sosiale medier gjør jo at jeg bare må på sopptur. Så da jeg hadde laget og spist middag tok jeg med meg hundene og Gamle Gubben Grå og dro på en ny sopptur.

Resultatet ble litt mer brunskrubb, og rundt tre liter rimsopp.
Jeg har nå renset og varmebehandlet soppen så den er klar til å puttes i poser og legges i fryseren  Den må bare bli litt mindre varme først.   Klokka nærmer seg midnatt, og jeg kjenner at i natt kommer jeg til å sove godt.  Gamle Gubben Grå er advart om at det garantert kommer til å være heftig snorking.

 

 

2 kommentarer
    1. Åh, sopp er godt, men jeg er en helt elendig soppkjenner. Jeg fant kantareller en dag som jeg lagde stuing av, og så vet jeg hvordan steinsopp og fåresopp ser ut, og det er liksom det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg