Første dag i påsken går mot slutten.

Det ble kaffe-latte i dag. Det er jo lørdag. Gamle Gubben Grå og jeg tok oss tid til det da vi var ute og handlet. Det er noe med tradisjoner. Voksne barn som har passert tretti klarer seg godt alene hjemme en time eller to.

Jeg kjøpte og en jakke da jeg var i byen. Påskegul jakke. Det lyser påske, sol og vår lang vei. Jeg blir glad av å se på den. Skal bli fin og bruke på vårens turer i skogen, sprade-turer på torget og ikke minst på morgendagens påske-skirenn.   Bilder får komme i morgen. Det er ikke det rette lyset for fotografering nå.

Da vi kom hjem fra byen lagde jeg en stor kjele med Minestronesuppe,  Greit å lage store porsjoner når jeg ikke helt vet hvor mange vi er til middag.
Et kvarters tid var alle tre ungene hjemme samtidig. Ble ikke felles middag, men nesten. Noen hadde andre avtaler.

Nå har freden senket seg for en stund. Det er bare Gamle Gubben Grå og jeg her nå. To av ungene dukker opp igjen i løpet av kvelden, den tredje henter vi i morgen før avreise til påske-skirenn.
Jeg har skjenket meg et glass rødvin og har tid til å sitte og lese litt blogger og nettaviser.

Liker godt at Drømmehuset er fult av liv denne helga, koselig å ha utflytta unger hjemme. Likevel, godt å roe litt ned mot kveld. Kjenner jeg meg rett kommer jeg til å sitte oppe til de som skal sove i Drømmehuset i natt har kommet hjem.

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg