Freden har senket seg.

I dag har det vært møte i kommunestyret, så da vet dere hva jeg har brukt dagen på. Oppførte meg stort sett pent, og var bare på talerstolen en gang. Ikke verst til å være meg.

Nå var det kanskje ikke så mange saker det var særlig debatt om heller. Kan være en medvirkende årsak til at jeg oppførte meg så rolig.
Sånn er det jo ofte i politikken. En mengde saker vi er enige om, uavhengig av politisk ståsted.

Den ene gangen jeg var på talerstolen var fordi jeg hadde et såkalt Grunngitt spørsmål.
Jeg spurte om rehabiliteringstilbud til pasienter med moderat og alvorlig ME.
Litt usikker på om jeg ble klokere av svaret “ordfører” ga meg.
Grunnen til at jeg skriver “ordfører” i anførselstegn er at selv om det er ordføreren som  leser opp svaret og sånn formelt er den som svarer ut spørsmålet er svaret skrevet av administrasjonen.

Jeg opplever at grunngitte spørsmål og interpellasjoner ofte besvares med “God dag mann, økseskaft svar”. Så og i dag.

Kvelden går mot natt. Jeg sitter her med tekopp og tastatur og kjenner at det snart skal bli godt å finne senga.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg